Et af de centrale kapaciteter objektorienterede programmeringssprog er polymorfi . Polymorfi er evnen for et objekt , der skal bruges forskelligt eller betragtes som en anden type af objekt , afhængigt af den sammenhæng, hvori den anvendes . Objektorienteret programmering
Objekt-orienteret programmering er et programmeringssprog paradigme , der bruger indkapslede enheder kendt som " objekter ". Objekter er grupperinger af attributter og funktioner , der definerer en del af programmet . For eksempel vil en "bil " objekt har de attributter definerer dens farve, model og mærke , og vil omfatte funktioner såsom "drive " eller " tanke op ".
Inheritance
objektorienteret programmering sprog giver objekter mulighed for at arve fra andre objekter , hvilket gør det nye objekt en delmængde af dets moderselskab. For eksempel kan en "firkantet" objekt arver fra en "form " objekt . Den " firkantede " objekt vil så have de egenskaber og funktioner defineret inden for "form " objekt , samt eventuelle den definerede sig selv.
Polymorfi
polymorfi gør objekter, der skal behandles forskelligt afhængig af den sammenhæng, hvori de anvendes . For eksempel med polymorfi hvis linje kode bruger en "form " objekt , det kunne også bruge eventuelle genstande, arver fra "form " objekt , såsom en "firkantet" eller " cirkel " objekt .
< Br >