| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Hvordan man laver en person gå i Game Maker 7
    Game Maker 7 er et program udgivet af YoYo Games , der hjælper håbefulde spiludviklere lette i kunsten at spillet programmering med en simpel grafisk grænseflade til at skabe spil . I Game Maker 7 kan du oprette en animeret sprite af en walking person og implementere hændelseskode for at tillade , at sprite til at stoppe og begynde at gå baseret på brugerens input. Ting du skal
    Windows OS
    Game Maker 7
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Brug ressource menu til at lave en ny sprite . Rediger Sprite i Image Editor til at tegne et billede af en mand stående lige op i profil og gemme den ved at klikke på det grønne flueben . Når du er tilbage i Sprite Editor , klik på " Animation " og " set længde. " Du skal indtaste antallet af frames , at din tur cyklus vil omfatte som længden af ​​animationen. I denne øvelse vil du gøre den enkleste gåtur cyklus muligt : Indtast en animation længde på to. Du skulle nu se to thumbnails af din stående sprite . Åbn den anden, indstille den højre museknap for at din baggrundsfarve og bruge lodtrækningen box værktøj til at slette benene. Tegn benene nu, så det fremgår, at manden gå, med en frem og det andet tilbage . Klik på det grønne flueben for at gemme. Endelig skaber en sprite af en fast farve til at repræsentere gulvet. Vær sikker på at slukke gennemsigtighed for gulvet sprite .
    2

    Brug ressource menu til at oprette et objekt, der bruger ordet sprite . Sørg for, at den er markeret som synlige og solid, og gem den. Opret et nyt rum ( igen med den ressource menu) , og tegne en simpel gulv langs bunden ved hjælp af din gulv objekt og gem.
    3

    Opret walkingMan objekt. Vær sikker på at sætte walkingMan objektet som værende både fast og synlig.
    4

    Tilføj et "tryk på mellemrumstasten " begivenhed . Denne begivenhed vil bruge to handlinger. For det første "move fast handling," indstilles til en hastighed på 1 , en retning af ret og med den relative box markeret. For det andet, skal du finde " eksekvere kode" aktion under fanen Kontrol , og træk det ind i " tryk på mellemrumstasten " begivenhed indsats listen. En lille tekst editor vil poppe op , og du skal skrive i den følgende kode : Hej

    //Sæt animationen hastigheden til 1.image_speed = 1
    5

    Tilføj et "release mellemrumstasten "begivenhed . Denne begivenhed vil også indeholde de samme to handlinger , med nogle få ændringer . Den faste bevægelser handling i denne begivenhed , snarere end at sætte hastigheden til 1, vil sætte den til 0 , hvilket får manden til at stoppe bevægelse. Hvis du klikker på " køre" på dette tidspunkt, så vil du få en animation af en mand, der går frem , når du trykker på mellemrumstasten , og stopper for at gå på plads, når du slipper den . Det er nok ikke hvad du ønsker. Du har sandsynligvis vil have din mand til at stå stille , når han ikke gå fremad , så du vil skrive en anden " eksekvere kode " indsats for at opnå dette. Denne gang , indtast følgende : Hej

    //Sæt animationen hastigheden til 0image_speed = 0 //Indstil animationsramme til 0 , så vores mand er sikker på at blive stående og ikke halvvejs gennem en stepimage_index = 0
    6

    Tilføj walkingMan objekt til rummet og klik på " lege ".

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Debug i DLL 
    ·Introduktion til SQL Certificering 
    ·Refactor Kode for bedre ydeevne 
    ·Sådan får nye fjender på Game Maker 
    ·Sådan oprettes en rammesæt i en HTML Doc 
    ·Hvordan man skelner mellem Input Forarbejdning og Outpu…
    ·Sådan Lær Structured Query Language 
    ·Sådan oprettes en City Guide i Joomla 
    ·Hvordan man kan simulere en utæthed i Matlab 
    ·Sådan ændre en String Into en variabel 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan gør du: GTK Color Selection 
    ·Hvordan man skriver kode på HTML Button Med Vb Script 
    ·Hvordan man laver en buffer i C + + 
    ·Sådan Gør Square Roots i Visual Basic 
    ·Sådan Konverter Alt til store bogstaver Med PHP 
    ·En hurtig tutorial om Struts 
    ·Sådan oprettes en tabel Query hjælp af Visual Basic 
    ·Sådan konstateres Algoritmer 
    ·MySQL Heltal : Signeret Vs. Unsigned 
    ·Definition af Java & Javascript 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com