Sproget bruges til at programmere operationer i Flash kaldes ActionScript . Dette sprog deler mange af de kvaliteter som andre programmeringssprog platforme. Succesfuld lære at programmet ActionScript kræver evnen til at manipulere dens grundlæggende struktur og miljø. Det grundlæggende i ActionScript inkluderer brug af output-vinduet , variabler , sammenligninger , matematiske operatorer og logiske forhold. Kopier koderne i de følgende trin , erstatte dine egne værdier og variabler . Ting du skal
Kendskab til grundlæggende Flash miljø
Vis Flere Instruktioner
1
Lær at bruge output vindue i din programmering . Udgangen vindue er et praktisk værktøj , der tillader programmører at teste produktionen af deres programmer under udviklingsprocessen . Det svarer til at teste applikationer i Windows eller Unix shell. Udgangen Vinduet kaldes ved hjælp af trace ( ) kommando og derefter gå til Test Movies - > Send - > Output . Den codetrace ( " trace test !") Udskriver teksten " trace test! " til output -vinduet.
2
Lær at udnytte globale og lokale variabler. Variabler bruges som pladsholdere for alfanumeriske data . I ActionScript kan du erklære en global eller en lokal variabel . Den globale variabel er til rådighed for hele programmet , mens en lokal variabel anvendes kun i en specifik operation . At erklære en global variabel skrive navnet på den variabel og værdi. " saldo = 100 , " tildeler værdien af 100 til variablen "balance ". At erklære en lokal variabel skriver "var" og derefter navnet på den variabel , "var balance = 500" tildeler værdien på 500 til den lokale variabelnavn "balance ".
3
Lær at bruge sammenligninger. Sammenligninger kan anvendes til at sammenligne to eller flere værdier og udnytte de følgende symboler , ! < ( Mindre end ) , > (større end ) , = ( lig med) , = ( ikke lig med) , > = (større end eller lig med) , < = ( mindre end eller lig med) . For at bruge sammenligninger erklære en variabel og erklære en anden med en sammenlignende forhold. balance_matt = 120 , balance_mary > balance_matt . Det hedder , at balance_mary vil altid være større end balance_matt .
4
Lær at bruge matematiske operatorer . Disse operatorer virker ved hjælp af følgende symboler , + ( add ) , - ( subtraktion ), /(divider ) , * ( formere ) . At opdele du blot erklære en variabel, der udfører en division operation. opdele = 4/2 ( resultat er 2 ) . Den samme struktur følger for de andre operatører : sub = 5-3 ( resultat 2) mult = 4 * 5 ( resultatet er 20 ) og så videre
5.
Lær at bruge logiske forhold. . For at bruge logiske betingelser, du skal konstruere en årsag og virkning forhold gennem if /then udsagn. For at gøre dette i Flash dit script skal indeholde sætningen og instruktion. Følgende kode udskriver en erklæring til output vinduet, hvis en betingelse er met.var saldo = 1300if ( balance > = 1200) { trace ( " Matt er rigere end Mary !") } Da den globale variabel "balance " er tildelt en værdi på 1300 straffen vil blive udskrevet til output -vinduet.