Java-programmer kan gemme data af forskellige typer , med individuelle elementer af data, der figurerer i programmer som værdier eller variabler. Boolean typer kan kun have en værdi af enten sande eller falske. Programmører kan vælge mellem primitive og objekt typer til de booleske værdier i deres ansøgninger. Når du bruger objekttypenavne Booleans kan programmører også generere hash -koder , ved hjælp af " hashCode "-metoden. Hash -koder giver programmer med heltalsværdier at repræsentere objekttyper , som kan forbedre effektiviteten i datalagring til en ansøgning. Boolean Objects
Boolean objekter gemmer enkelt booleske værdier ved hjælp af booleske wrapper klassen. Følgende eksempel Java-kode demonstrerer oprettelsen af en boolesk variabel i et program : Boolean isCorrect = Boolean.valueOf (sand) ,
modsætning til de fleste objekttyper er Boolean objekter normalt skabt ved hjælp af denne statiske metode snarere end konstruktøren metoden for klassen . Koden passerer en boolesk værdi til fremgangsmåden som en parameter . Dette er fælles med wrapper klasser. Koden kunne alternativt passere en primitiv type, boolean variabel til den metode , som følger: boolean boolValue = true; Boolean isCorrect = Boolean.valueOf ( boolValue )
Brugen af små bogstaver for den første bogstav i det booleske angiver, at det er primitivt , mens den øverste sagen versionen angiver objekttype.
hashCode Method
Alle Java-objekter giver en hashCode metode. Den Boolean klassen tilsidesætter standard Object klassen metode. Følgende kode viser kalde metoden på den booleske variabel : isCorrect.hashCode ();
Denne kode kalder metoden på et objekt instans af klassen . Alle objekter i Java giver hashCode metode til anvendelser med hash-tabel storage strukturer. Den hashCode arbejder på det grundlag, at to objekter , der betragtes som lige vil returnere den samme hash heltal værdi. I de fleste tilfælde vil forskellige objekter af samme type , der ikke er lige vende tilbage forskellige værdier som deres hash -koder.
Retur
booleske klasse hash - kode returnerer en af to heltal . Hvis en boolesk objekt gemmer en værdi af sand , vil hashCode returneret være 1231 . Hvis objektet er lagring falsk, vil dens returneret hashværdi være 1237 . Følgende kodeeksempel viser opbevaring af hashCode for objektet i en primitiv form heltalsvariabel til senere brug : . Int hashBool = isCorrect.hashCode ();
Programmet kan derefter henvise til dette nummer variabel til videre forarbejdning < br >
lig metode
hashCode metode til Java-objekter er ofte nævnt i forbindelse med lig metode . Lig metode gør det muligt for udviklere at implementere sammenligninger mellem anvendelse objekter. Nogle objekter have uforudsigelige resultater med lig metode , afhængig af gennemførelsen paa deres klasse erklæringer. Hvis en klasse betragter to objekt tilfælde at være lig , hvis de gemmer de samme data værdi, så den hashCode metode til denne klasse skal returnere den samme heltal værdi for disse to instanser. Dette er tilfældet for booleske objekttyper .