Personlighedstest findes i mange forskellige formater. Mens der er avancerede typer af tests fremstillet af store mængder psykologiske studier , er der også dem, der bruger en unik indre logik , måske en betød mere for sjov end noget andet. Ved hjælp af Java, kan du oprette din egen simple test hvorfra du kan udvide og skabe dine egne regler for, hvordan man bestemme en brugers personlighed. Ting du skal
Java Development Kit
Vis Flere Instruktioner
1
Opret personlighed test klasse : class ptest {
public static void main ( String [] args ) {
} }
2
Udvikle et par variabler til at bestemme personlighed. I dette simple eksempel , repræsenterer variablerne en grundlæggende test af god ( g ) , dårlig ( b ) eller neutral ( n ) . Den faktiske gennemførelse af disse variabler kan være en enkel eller kompliceret som du ønsker : class ptest {
public static void vigtigste ( String [] args ) { int gode, int ondt, int neutral ;}}
3
Design en metode til at stille spørgsmål til brugeren. Metoden " askQuestion " udskriver et spørgsmål prompt beder om , at brugeren indtaster et tegn svar, A , B eller C , og derefter venter på svaret. Derefter kalder " recordAnswer " metode til at behandle dette svar : public void askQuestion () {
System.out.println ( "Hvad er din yndlingsfarve \\ n A ?) Blå \\ nB ) Rød \\ nC ) Grøn "); char answer = (char ) System.in.read (); recordAnswer (svar );}
4
Design metode til at registrere brugerens svar i klassen variabel. De " recordAnswer " Method intervaller hver variabel afhængig af svaret : public void recordAnswer (char a ) {
if ( a == "A") { self.good + + ;} else if ( a == "B" ) { self.evil + + ;} else { self.neutral + + ;}
5
Design en metode til beregning af resultater. Denne algoritme sammenligner værdierne af de gode , dårlige og neutrale variabler og udskriver resultater baseret på hvilke variabler er større eller mindre : public void resultater () {
if ( self.good > self.evil ) { System.out.println ( "Du er en god person! " ) //den "gode " variable er den største } else if ( self.evil > self.good ) { System.out.println ( " , Du er et dårligt menneske " ) ;//den" dårlige "variable er den største } else if ( self.evil == self.good