Javas Graphics2D klasse omfatter lager metoder til at skabe linjer, rektangler og ellipser , men at skabe andre og mere komplicerede former er en smule mere kompliceret. Java bruger polylinjer at definere linier , der bevæger sig gennem flere punkter . Når du har defineret et komplet polylinje , kan du ændre det i en polygon. Du kan oprette lige så mange polygoner , som du har brug for i den samme tegning plads. For at se din tegning , bliver du nødt til at oprette en JFrame , og tilføj din tegning komponent til rammen. Instruktioner
1
Opret et nyt projekt i dit foretrukne integreret udviklingsmiljø (IDE) . " . DrawingComponent " Opret en ny klasse i dit projekt og navn Indsæt følgende linier over klassen erklæring for at importere de nødvendige klasser ind i din klasse : Hej
import java.awt.Color , import java.awt . grafik , import java.awt.Graphics2D , import java.awt.geom.GeneralPath , import javax.swing.JComponent ,
2
Type " udvider JComponent " umiddelbart efter " DrawingComponent " i din klasse erklæring.
3
Opret en ny metode, der vil tage i en række punkter og returnere en polygon baseret på disse punkter. Indsæt følgende kode i dit DrawingComponent klasse : Hej
GeneralPath polygon ( int [] xPoints , int [] yPoints ) {
}
4
Opret en ny GeneralPath indsigelse at definere polygonens omkreds . Indtast denne kode i polygon metode : Hej
GeneralPath polygon = new GeneralPath ( GeneralPath.WIND_EVEN_ODD , xPoints.length ),
5
Definer ruten gennem punkterne i din form med en "for" loop . Indtast denne kode : Hej
polygon.moveTo ( xPoints [0 ], yPoints [ 0 ] ); for ( int index = 1, index < xPoints.length , index + +) { polygon.lineTo ( xPoints [ indeks] , yPoints [ index ]) };
6
Udfyld stien , konvertere det til en lukket polygon og returnere polygon med følgende kode : Hej
polygon.closePath (); returnere polygon ;
7
Opret en ny maleri metode inden for DrawingComponent klassen. Indtast følgende kode inde klassens parentes men uden for polygonen metodens parentes : Hej
public void paint ( Graphics g ) { Graphics2D g2d = ( Graphics2D ) g;
}
< br > 8
Initialiser to arrays med de punkter , der definerer din første figur og derefter videregive dem til den polygon metode og tegne resultatet. Indsæt følgende kode inde af malingen metode , men efter den grafiske angivelse : Salg
int xPoints [ ] = { 100 , 125 , 125 , 75 , 75 }; int yPoints [ ] = { 0 , 20 , 50 , 50 , 20 }; g2d.fill ( polygon ( xPoints , yPoints )), .
Gentag denne kode ved hjælp af nye arrays med forskellige punkter for at tegne flere polygoner
9
Opret en ny JFrame i dit projekts vigtigste metode og indsæt din tegning i det at vise dine figurer. Indsæt følgende kode i dit projekts vigtigste metode : Hej
" javax.swing.JFrame frame = new javax.swing.JFrame (); frame.getContentPane () tilføje (ny DrawingComponent ()); int frameWidth . = 300 ; int frameHeight = 300 ; frame.setSize ( frameWidth , frameHeight ), frame.setVisible (sand) , "