rollover-knapper tilføjer lydhørhed over for applikationer ved at reagere på en brugers mus , som den ruller over , selvom brugeren ikke klikke på knappen. Med Java MouseListener klasse du kan lave knapper , der ændrer deres tekst eller ikon, når de er rullet over. Java håndterer mus rollover begivenheder på samme måde, som den håndterer museklik begivenheder, så du kan programmere din knappens rollover at være noget at en knaps museklik adfærd kan være . Instruktioner
1
Indtast følgende kode i toppen af Java-filen der skal indeholde dine rollover-knapper : Hej
import javax.swing.JButton ; import java.awt.event.MouseEvent , import java.awt.event.MouseListener ,
2
Erklær din JButton ved at skrive følgende kode inde i klassen , der indeholder dine grafiske brugergrænseflade komponenter , men uden nogen af sine metoder : Hej
JButton tasten;
3
Initialiser din nye knap med en passende titel ved at skrive følgende kode i den samme placering, hvor du har erklæret dine andre GUI objekter : Hej
knap = new JButton ( "Klik Me ")
4
Tilføj en mus lytteren til din nye knap. Indtast denne kode lige under knappen erklæring : Hej
button.addMouseListener (ny MouseListener () {
} ),
5
Tilsidesæt MouseListener metode er med din egen . Indsæt opkald til dine egne metoder inde i hver af MouseListener metoder. Indtast følgende kode mellem din nye MouseListener åbning og lukning parentes : Hej
public void mouseEntered ( MouseEvent e ) { mouseIn ( e );} public void mouseExited ( MouseEvent e ) { mouseout ( e );} public void mouseClicked ( MouseEvent e ) { museklik ( e );} public void mousePressed ( MouseEvent e ) { mousePress ( e );} public void mouseReleased ( MouseEvent e ) { mouseRelease ( e );}
6
Opret handlingen metoder, der vil udføre de korrekte adfærd , når din knap udløses. Indtast følgende kode inde i klassen , der indeholder dine GUI komponenter, men uden dine andre metoder : Hej
private void mouseIn ( MouseEvent e ) {
} private void mouseout ( MouseEvent e ) {
} private void mouseClicked ( MouseEvent e ) {
} private void mousePressed ( MouseEvent e ) {
} private void mouseReleased ( MouseEvent e ) {
} < br >
7
Fyld hver handling metode med den kode, du ønsker at køre , når brugeren udfører den tilsvarende handling på knappen. For eksempel kan du bede din knap til at ændre sin tekst , når musen ruller over det ved at indsætte følgende kode i mouseIn metoden : Hej
button.setText ( ! " Hej "); Du kan programmere knappen for at vende tilbage til sin oprindelige tekst, når brugerens mus forlader knappens område ved at indsætte følgende kode i mouseout metoden : button.setText ( " Klik på mig ")