En matrix er en datastruktur, der består af rækker og kolonner. Det er også kendt som et todimensionalt array. Et array er en data beholder, der indeholder en bestemt datatype , bestilt i en sekvens. Du kan oprette en matrix ved hjælp af et programmeringssprog som Java til at foretage flere matricer , der indeholder alle mulige kombinationer af de underliggende datatype. For eksempel, hvis den underliggende datatype er en boolesk datatype kan det indeholde to mulige værdier : 1 og 0 . Skabe disse matricer kræver brug af " til " sløjfer . Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle (Se Ressourcer til link)
Vis Flere Instruktioner
1
Ilæg NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor. Kildekoden fil indeholder en tom vigtigste metode og to krøllede parenteser . Al koden til dette projekt skal gå i mellem disse krøllede parenteser
2
Erklær en todimensional matrix af " boolean " med en længde på tre ved at skrive følgende erklæring: .
< p> boolean [ ] arr = new boolean [3]
3
Opret en " for" løkke, der gennemløber alle de mulige kombinationer af en boolesk vifte af længde tre. Dette kan beregnes ved at hæve længden af array (3 ) til strømmen af det samlede antal af muligheder hver celle i array kan indeholde ( 2: sand eller falsk ) . Dette resulterer i en værdi på otte , så skriv følgende "for" loop at gentage gennem samme logik otte gange :
for (int x = 0 , x < 8 , x + + ) { }
4
Opret en " switch " erklæring , der springer i en konkret sag , afhængigt af hvad iteration af "for" loop er i øjeblikket på . Placer følgende "switch " erklæring og alle dens sager inde i krøllede parenteser af " for" loop : Hej
kontakt ( x ) { }
5
Opret "case " udsagn til "switch " erklæring . "Sagen" erklæring er udsagnet om, at de " switch " erklæring springer til baseret på den aktuelle iteration af "for" loop . For eksempel, hvor x = 3, de " switch " erklæring springer til "sagen . 3." under iteration Hver " case" sætning tildeler unikke permutationer til array , indtil alle permutationer er tegnede sig for . Skriv følgende otte case udsagn inde i krøllede parenteser i " switch " erklæring :
case 0: arr = new boolean [ ] { falsk, falsk, falsk }; break; case 1 : arr = new boolean [ ,"] { falsk, falsk , true }; break; case 2 : arr = new boolean [ ] { falsk, sandt, falsk }; break; tilfælde 3 : arr = new boolean [ ] { falsk, sandt, sandt }; break; sag 4: arr = new boolean [ ] { sandt, falsk, falsk }; break; tilfælde 5 : arr = new boolean [ ] { true, false , true }; break; sag 6: arr = new boolean [ ] { sandt, sandt , falske }; break; sag 7: arr = new boolean [ ] { sandt, sandt, sandt }; break;
6
Print værdien af array ved iteration gennem det med en anden " for "loop . Denne løkke behøver kun at være så længe array , som har en længde på tre . Ved at placere dette "for" loop direkte efter "switch " erklæring , vil det opholde sig den første "for" loop og producere en 8 med 3 matrix. Skriv følgende udsagn at udskrive matrix med en ny linje i mellem hver enkelt matrix : Hej
for (int i = 0; i < 3 , i + +) { print ( arr. [i] + "") ;} System.out.println ();
7
Tryk på den grønne "Play" -knappen for at kompilere og køre programmet. Programmet producerer alle permutationer af en 8 med 3 matrix af booleske værdier , som ligner dette : Hej
false false falsefalse false truefalse sande falsefalse sand truetrue false falsetrue false truetrue sande falsetrue true