Uanset om du skriver et videospil eller ønsker at give dine brugere en ny metode til at navigere din brugergrænseflade , at reagere på de retningsbestemte /piletasterne i din Java -program er ganske enkel. Denne artikel vil vise hvordan man fælde retningsbestemte tastetryk i dit program i en meget forenklet måde , selvom de begreber er enkle nok, at de skal gælde nemt til dit program , uanset hvad det er størrelse. Ting du skal
Java SDK
Integrated Development Environment (IDE ) såsom Eclipse eller NetBeans (ikke strengt nødvendigt , men stærkt opmuntret )
Vis Flere Instruktioner
1 < p > Opret en klasse, der vil tjene til at initialisere og lancere vores primære JFrame , som så : Hej
import java.awt.Dimension ,
import java.lang.reflect.InvocationTargetException ;
import javax.swing.JFrame ,
import javax.swing.SwingUtilities ,
offentlig afsluttende klasse DirectionalKeyPressTester implementerer Runnable {
public static void main (String [ ] args ) kaster InterruptedException , InvocationTargetException {
SwingUtilities.invokeAndWait (ny DirectionalKeyPressTester ());
}
@ Override
public void run () {
frame = new JFrame ( " Directional tastetryk Tester ")
frame.setSize (ny dimension (800 , 600 )),
frame.setVisible (sand) ;
}
private JFrame frame ,
}
2
Tilføj KeyEvent lytter til din ramme med følgende kode : Hej < p> frame.addKeyListener (ny KeyListener () {
@ Override
public void keyTyped ( KeyEvent e ) {
}
@ Override < br >
public void keyReleased ( KeyEvent e ) {
}
@ Override
public void keyPressed ( KeyEvent e ) {
endelige int keycode = e.getKeyCode ();
kontakt ( keycode ) {
tilfælde KeyEvent.VK_DOWN : {
System.out.println ( " Du trykkede på pil ned ! " ),
break;
}
tilfælde KeyEvent.VK_UP : {
System.out.println ( " Du trykkede på pil op !") ;
break;
}
tilfælde KeyEvent.VK_LEFT : {
System.out.println ( "Du trykkede på Venstre pil ");
break;
}
tilfælde KeyEvent.VK_RIGHT : {
System.out.println ( "Du trykkede på Højre pil "); < br >
break;
}
default: {
System.out.println ( " Du trykkede nogle andre nøgle: " + KeyEvent.getKeyText ( keycode ) ),
break;
}
}
}
} )
3
Kompiler og udføre programmet. Afhængigt af de taster, du trykker , bør du have output, der ligner følgende: !
Du trykkede på pil op
Du trykkede på pil ned
Du trykkede den rigtige pil
Du trykkede på Venstre pil
Du trykkede nogle andre nøgle: ! K
Du trykkede nogle andre nøgle: Semikolon
< br >