Java -programmer gemme data i variabler. Når erklære en variabel , programmører angive den type af data, det vil gemme , navnet på den variabel , og dens oprindelige værdi . Programmører også valgfrit angive adgang til en variabel i programmet ved hjælp af en synlighed modifier . Hvis en variabel er erklæret som private , kan det kun være direkte adgang fra inden for sin egen klasse. Instruktioner
1
Vælg et navn til din nye boolean variabel. Vælge et navn , der er meningsfuldt vil gøre dit program lettere at læse og dermed arbejde med, så vælg noget, der passer til formålet af den variable værdi eller dens rolle i din ansøgning . Når du erklærer din boolesk variabel , observere de konventioner for navngivning i Java, hvorigennem du starter hvert afsnit af navnet med et stort bogstav , som følger: isTooLong
boolske variabler , er det almindeligt at bruge denne type af navn, vil siden indholdet af variablen afspejler enten en sand eller falsk værdi.
2
Erklær din nye boolesk variabel i dit program. Hvis du bruger boolean som en klasse eller instans variabel erklære den nær toppen af klassen erklæringen , før klassens konstruktør metoden. Dette giver dig mulighed for at indstille værdien af variablen , eller få adgang til dens værdi, et andet sted i klassen. Følgende eksempel Java-kode demonstrerer om en ny boolesk variabel : . Boolean isTooLong ,
Denne kode er alt du behøver at erklære en boolesk variabel , men du kan vælge at foretage yderligere behandling og til at angive variable synlighed < br >
3
Erklær din nye boolesk variabel som havende private synlighed. Følgende udvidede kode gælder denne proces: private boolean isTooLong ,
Uanset klasse dette linje kode vises i, er den eneste klasse variabel vil være tilgængelig inden for . Hvis du ikke erklære en synlighed modifier til din variabel , vil det være tilgængelige i hele programpakken som standard. (Se Referencer 4 )
4
tildele en værdi til din variabel. Hvis den nye boolean er en instans variabel, kan du tildele sin værdi i constructor metoden som følger: isTooLong = false;
Alternativt kan du tildele værdien til din variabel, når du erklærer den, initialisering det inden for et enkelt linje af kode som følger: . private boolean isTooLong = false;
p Du kan ændre værdien af variablen på et senere tidspunkt inden for din klasse, sætter sin værdi , der passer til logikken i din ansøgning
5
Giv adgang til din boolean variabel. Afhængigt af formålet af den variable , kan du ønsker at give en metode der giver adgang til det, for ekstern applikation kode. Følgende eksempel metoden demonstrerer denne teknik : public boolean isItTooLong () {return isTooLong ;}
Dette tillader "kunden " kode for at få adgang til værdien af den variable . I nogle tilfælde kan du ikke behøver at give denne adgang - for eksempel, hvis variablen er udelukkende til internt klasse brug
.