Java gør masser af programmeringsopgaver ganske enkel, fra at arbejde med XML til at forbinde til fjerntliggende databaseservere. En anden opgave, som Java gør det let at udføre, er at manipulere billeder. Java 2D klasser, der oprindeligt blev indført Java 1.2 , yde omfattende grafik funktionalitet, fra at arbejde med figurer til at udføre transformationer på koordinater , som er nyttige for roterer et billede. Taget i tandem med den almindelige Java API for lastning og manipulere billeder, er det nemt at give et program med evnen til at manipulere et foto eller en tegning. Ting du skal
Java SDK ( Java 1.5 eller højere)
Java Integrated Development Environment , såsom Eclipse eller NetBeans ( ikke påkrævet, men anbefales)
Vis Flere Instruktioner
< br > 1
skabe et billede instans . Hvis du allerede har en, springe dette trin
endelige BufferedImage billede = ImageIO.read (ny File ( " theImage.jpg ")); .
2
Få en Graphics2D objekt fra billedet : Hej
endelig Graphics2D grafik = image.createGraphics ();
3
bruge Graphics2D objekt fra det foregående trin for at arbejde med billedet:
< p> graphics.drawString ( " Hello World ! " , 0, 0 ),