Java -klasse Random er et sæt af værktøjer til at generere tilfældige værdier. Mens den mest almindelige brug af et hjælpeprogram fra klasse Random er at generere tilfældige tal , et af de værker i klassen Random er at generere tilfældige Boolean eller logiske sande /falske, værdier. Tilfældig værdi generatorer kan bruges til en række forskellige årsager , lige fra statistisk prøveudtagning for at skrive en "Word of the Day "-funktionen . Selvom klassen Random er et sæt af værktøjer , er deres brug reguleres af et lignende regelsæt. Ting du skal
Java
Vis Flere Instruktioner
1
Udtrykke en Random objekt af en klasse Random ved at tilføje følgende linje : Hej
Random generator = nye Random ();
denne linje , "Random " refererer til den klasse , som en genstand udtrykkes og " generator " er navnet på objektet . Opgaven operatør " =" signalerer, at " generator " er værdien af et nyt (og dermed brugen af " nye" ) objekt af en klasse Random , i modsætning til at have fået værdien af et eksisterende objekt af klassen Random .
< br > 2
Opret en tilfældig værdi ved hjælp af passende metode fra klasse Random . For eksempel, hvis et tilfældigt antal Java typen double ønskes kalder metoden " nextDouble ()" ved at tilføje følgende linje : Hej
double newNumber = generator.nextDouble ();
denne linje , "dobbelt" refererer til den type , som objekt " newNumber " vil være , mens opgaven operatør " = " angiver, at værdien " newNumber " vil være antallet af typen double beregnet den tilfældige dobbelt generator algoritme. < br >
3
Gentag trin 2 så mange gange som nødvendigt , ved hjælp af den metode, passende for den nødvendige tilfældig værdi . Bemærk, at trin 1 ikke behøver at blive gentaget , fordi Random objekt vil vare ved , indtil programmet afsluttes.