Som standard vil din Java-program bruger samme sæt musemarkører som det underliggende operativsystem . Så på en Windows- computer, vil Java-program bruger den aktuelle Windows musemarkøren under Mac OS X , vil den bruge den standard Mac OS X musemarkøren , og så videre. Hvis du foretrækker manuelt at oprette dine egne musemarkører til din ansøgning , kan du gøre det med den indbyggede java.awt.Cursor klassen. Ting du skal
grafikfil for markøren design, du ønsker
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en ny Java Swing -vinduet. Hvis du bruger en Java Integrated Development Environment (IDE) , ligesom Netbeans eller Eclipse , kan du tage en genvej i at gøre dette ved at klikke på "File ", " New Project ", og vælge " Java Application " fra " Nyt projekt " dialog . Hvis du foretrækker at arbejde på den gammeldags måde i en tekst editor, processen med at skabe det manuelt er ikke meget involveret . Bare gemme en ny fil med navnet " CustomCursorExample.java ".
2
Importer bibliotekerne , du bliver nødt til at bygge programmet i din nye ansøgning ved at indsætte disse på toppen af " CustomCursorExample.java "file : Hej
import java.awt.Cursor ,
import java.awt.Image ,
import java.awt.Point ,
import java . awt.Toolkit ;
import javax.swing.JPanel ,
cursor , selvfølgelig, repræsenterer , vil cursoren sig i programmet. Billede vil holde et billede, der vil repræsentere markøren , mens Toolkit er en hjælper klasse, der kan forvandle et billede objekt i et Cursor objekt. Endelig JPanel er den klasse , der repræsenterer et programvindue i Java.
3
Indsæt følgende kode i filen ( hvis du bruger en IDE , kan nogle af dette er allerede blevet gjort for dig) : Hej
public class CustomCursorExample udvider JPanel {
offentlig CustomCursorExample () {
Toolkit tk = Toolkit.getDefaultToolkit ();
Billede cursorImage = tk.getImage ( " cursor.gif ")
cursor cursor = tk.createCustomCursor ( cursorImage , nye punkt (0,0) , "Custom static void main () {
nyt CustomCursorExample ();
}
}
Linjen "Cursor cursor = tk.createCustomCursor ( cursorImage , ny punkt (0,0) , Brugerdefineret cursor "); " er kernen i programmet værktøjskassen ( tk) opretter et nyt markør objekt ved hjælp af billedet, og tildeler den navnet "Point" er en vigtig . "Custom cursor ". argument. Her beskrives hotspot for markøren (som pixel i markøren vil udføre et klik ) . i dette tilfælde er hotspot det øverste venstre hjørne af billedet , og grafikken for markøren skal udformes i overensstemmelse hermed. f.eks , en pil, der peger på det øverste venstre hjørne. på den anden side kan en cross- hår markøren ønsker at vælge et hotspot i midten af billedet.