The Frame klasser i Java er ' Frame ' i AWT biblioteket og ' JFrame ' i SWING biblioteket , og er brugt til at repræsentere hele , top- niveau programvinduet i et Java -program. De er blandt de første aspekter af Java Graphical User Interface ( GUI) programmering , at en ny Java-udvikler lærer . Hvordan laver Rammer
Denne tutorial fra Java Tutorials serien er skrevet og hostet af Sun Microsystems , udviklerne og vedligeholdere af programmeringssproget Java og dets officielle biblioteker, herunder både de AWT GUI biblioteket og dets efterfølger SWING . Det dækker hvordan man korrekt oprette og vise frames i et Java -program. Det går også i løbet af det grundlæggende i vinduesdekorationer , som beslutter, hvordan den udvendige ramme Window vil se , så som ikonet , titellinjen , minimere, maksimere og lukke knapper. Endelig dækker de tilgængelige muligheder for bygherren , der beslutter , hvordan Java-programmet selv skal reagere på en bruger ' s forsøg på at lukke et vindue.
Sådan bruges Interne Frames
i modsætning til rammer, interne rammer er en særlig funktion i SWING GUI bibliotek, der giver dig mulighed for at vise en frame -lignende objekt i en full frame . Dette giver et Java-program udseende af at være sin egen desktop indeholder sine egne vinduer , hver med sine egne titellinjer , ikoner og knapper til funktioner såsom " minimere " og " tæt . & quot; Denne tutorial , også fra Sun Microsystems, beskriver de krav til brug af JInternalFrame klassen, giver eksempler og giver ydeevne tips om at holde et stort antal interne rammer fungerer gnidningsløst på en brugers ' s computer
< . br >
Swing tutorial : JFrame
Denne korte tutorial fra en professor ved John Hopkins University giver en hurtig eksempel på den minimale nødvendige kode for at aktivere JFrame fra SWING GUI biblioteket for at starte kører på en brugers ' s computer . Det går også kortvarigt over begrebet layout managers.