Java Action Lyttere håndtere hændelser. En klasse, der implementerer en aktion Listener tillader en handling, der skal udføres på grundlag af en konkret udløser. Action Lyttere tillader Grafisk User Interfaces , eller GUI , at være interaktiv . Når en GUI er bygget, Action Lyttere blive knyttet til de specifikke dele af GUI . Når en bruger udfører en handling på en komponent , såsom at klikke på en knap , handlingen Listener opfanger denne begivenhed og udfører sin kode . Ting du skal
Text editor
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en klasse, der vil udvide Java-klasse JFrame og implementere interface. Den JFrame klassen skaber en JFrame , som vil være hovedvinduet for GUI. Åbn din tekst editor og skriv følgende kode : . . .
Import javax.swing * ;
import java.awt * ;
import java.awt.event * ;
public class TestClass udvider JFrame implementerer ActionListener {
offentlig TestClass () {
}
}
2
Opret klasse variabler, der skal bruges med aktion Listener. I din tekst editor , skal du indtaste følgende kode : Hej
JLabel label = new JLabel ( "Color her ");
Color [ ] farver = { Color.black , Color.red , Farve. gul };
int count = 0;
offentlig TestClass () {
}
...
Denne kode opretter en JLabel kaldet "label ", som vil fungere som lærred. Et array er skabt, der gemmer Color objekter for at ændre baggrundsfarven på JLabel og et heltal " count" er skabt til at holde styr på, hvad indeks i array , vi er på.
3 < p > Opret en beholder og en knap . Indtast følgende kode ind i din tekst editor : Hej
offentlig Container test ( ) {
JPanel mPane = new JPanel ();
JButton knap = new mPane ;
}
Denne kode opretter en JPanel der vil fungere som hovedrammen for GUI. Det skaber en JButton og tildeler ActionListener til det. Når der klikkes på knappen , bliver actionPerformed () metode kaldes, og en handling vil blive udført.
4
Opret actionPerformed () metode. I din tekst editor , skal du indtaste følgende kode : Hej
public void actionPerformed ( ActionEvent e ) {
label.setOpaque (sand) ,
if ( i < 3 ) {
label.setBackground ( farver [i ])
counter + +;
}
ellers
counter = 0; < br >
}
Denne kode ændrer baggrundsfarven af etiketten og derefter intervaller på " counter " variable at bevæge sig gennem farverne array. Hvis tælleren når "3 ", er det tilbage til " 0".
5
Opret vigtigste metode . Indtast følgende kode :
public static void vigtigste ( String [] args ) {
JFrame frame = new JFrame ("" ),
TestClass tc = new