Java programmeringssprog omfatter flere primitive typer, såsom heltal og flyde . Men de fleste af magt Java stammer fra dens evne til at definere klasser , og de metoder , der opererer på objekter af disse klasser . Nogle algoritmer kræver, at værdierne af to variabler skal byttes - det er , at den første variabel ender indeholder værdien den anden variabel havde før swap , og at den anden variabel ender indeholdende præ - swap værdien af det første . Du kan opnå denne effekt i Java ved at bytte henvisninger til objekter. Instruktioner
1
Store henvisninger til hver af de to objekter , der skal byttes , som i følgende kodeeksempel : Hej
Integer først = new Integer (20) ;
Integer sekund = new Integer (1),
to objekter skal være instanser af den samme Java-klasse
2
Erklær en enkelt reference, der vil fungere som midlertidig opbevaring. under swap , som i følgende kodeeksempel : Hej
Object temp ,
Bemærk at temp er bare en pladsholder for en reference - intet objekt bliver tildelt specifikt til det
< . br >
3
Skift to referencer , som i følgende kodeeksempel : Hej
temp = først,
først = sekund,
sekund = temp ;
efter at denne kode henviste de genstande , som værdierne af variablerne "første" og "anden " vil være blevet byttet
.