Java Swing giver en måde at skabe grafiske brugergrænseflader ( GUI ) ved brug af en værktøjskasse kaldet " Swing ". Swing indeholder mange forskellige komponenter, der kan bruges til at skabe en GUI . Komponenter tillader Java-objekter , der vises som en grafisk repræsentation , som brugerne kan interagere . Med Swing , kan brugerne indtaste oplysninger i et Java GUI , såsom en tekstboks , således at oplysningerne kan bruges af programmet. Ting du skal
Text editor
Java
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en klasse, der vil udvide Java-klasse JFrame . Den JFrame klassen skaber en JFrame , som vil være hovedvinduet for GUI. Åbn din tekst editor , og indtast følgende kode: . .
Import javax.swing * ;
import java.awt * ;
public class TestClass udvider JFrame { < br >
offentlig TestClass () {
}
}
2
Opret en container. For at få vist tekstfeltet , skal det tilføjes til en JFrame . Indtast følgende kode : Hej
offentlig Container createBox () {
JPanel mPane = new JPanel ();
JTextField tekstboks = new JTextField (20) ;
< p> mPane.add ( tekstboks ),
tilbagevenden mPane ,
}
Dette skaber en container kaldet " mPane ", som holder tekstfeltet. Boksen er oprettet og tilføjet til beholderen . Nummeret i JTextField konstruktøren , 20, anvendes til at beregne den foretrukne bredde af kassen . Metoden returnerer beholderen.
3
Opret vigtigste metode . Indtast følgende kode :
offentlige static void main ( String [] args ) {
JFrame frame = new JFrame ( "Tekst box GUI ")
TestClass tc = nye opretter en ny JFrame og derefter tilføjer JPanel indeholder tekstfeltet. Synligheden er sat til "true " for at gøre det muligt at blive set, og en brugerdefineret størrelse for vinduet er indstillet.