| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man skriver en 3D Java spil
    Java 3-D spil er baseret på et koncept kaldet en " scene graf ", som forenkler spiludvikling . Efter undfange ideen til et spil og notering sine personer og miljø , repræsenterer spiludviklere disse elementer som knudepunkter i scene grafen. Denne proces svarer til notering folks navne på et stamtræ . Scenen graf hjælper udviklere udfører væsentlige funktioner i et spil , herunder kollisionsdetektion , som når en bil rammer en mur i et kørespil . Skrivning af en 3-D Java spil giver flere fordele , herunder evnen til at styre hver facet af spillet og færdigheder, du kan anvende til at udvikle andre former for Java-programmer . Ting du skal
    Java Development Kit
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Download og installer Java Development Kit.
    2

    Download og installere en gratis Java-udviklingsmiljø (dvs. IDE ), som har værktøjer , der forenkler og fremskynde at skrive og debugging af Java-kildekoden . Java IDE'er bl.a. Blue Jay og NetBeans
    3

    Download eksekverbare for en af ​​disse spil : . Java 3-D skak, 3-D Car Driving eller Callie
    . 4

    spille spillet. Skriv noter om, hvad du kan lide og ikke lide ved spillet. Skriv også ideer til ændringer af spillet. For eksempel kan du skrive, at du gerne vil ændre temaet for en 3 -D pinball spil fra det ydre rum til en børnezoo .
    5.

    Download kildekoden til spillet. Derefter udskrive og læse hver linje af spillets kildekode.
    6

    Skriv i kommentarer til hvert udsagn , du forstår. For eksempel, hvis du ser " if ( Ball1.Left.X > = Ball2.X && Ball1.Left.X <= Ball2.Right.X ) , " du kan skrive, " Denne kode er kontrol for påvisning af kollisioner mellem kugler . 1 og 2. "
    7

    Indtast det spillet ind i et nyt sæt kildefiler. Læs den trykte kildekoden for at hjælpe dig med at skrive koden . Dette trin kræver en omhyggelig læsning af kilden , som vil hjælpe dig med at forstå det bedre. Skriv yderligere kommentarer for hver ny erklæring, du forstår. Også trække på almindeligt papir spillets scene grafen for at se en visuel repræsentation af spillets kilde. For de source udsagn , du ikke forstår , kan du læse i dokumentationen til det fra de vigtigste Java API websted eller Java 3-D API
    8

    Slet en af ​​de korteste kildefiler , . Skriv derefter som meget af det fra hukommelsen, som du kan. Kompilere og spille spillet .
    9

    Gentag denne cyklus for genindtastning kildefilen og genoversætte spillet, indtil du kan skrive kildekoden helt fra hukommelsen. Derefter gentage denne cyklus for en anden kildefil . Resultatet af denne proces vil være en komplet viden om spillets kilde . Denne viden vil give færdighed du nødt til at begynde at foretage ændringer i spillet.
    10

    Skriv kildekoden gennemføre en af ​​de overfladiske (fx en involverer et objekts farve ) ændrer opført i dine noter fra Trin 4. .
    11

    kompilere og køre spillet. Debug spillet, hvis eventuelle fejl eller uregelmæssig gameplay opstår. Læs dine IDE dokumentation for detaljerede trin på debugging og sporing Java-programmer .
    12

    Skriv kildekoden til de resterende ændringer på din liste.
    13

    Gentag denne cyklus for at ændre koden , og derefter spille og debugging spillet, for de resterende ændringer på din liste. Hvis du stadig kan genkende det originale spil i det ene , du har kompileret , lave en ny liste over ændringer og skrive kildekoden til dem. Resultatet af denne proces vil være en original Java 3-D spil.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Funktion Display i Java 
    ·Sådan Konverter en array til en liste i Java 
    ·Sådan Find en Java Thread på Runtime 
    ·Sådan får Button baggrunde i Android 
    ·Hvordan man opbygger din egen Solar System i Java 
    ·Sådan konfigureres en Apache -server til at tjene Java…
    ·Sådan Find Fremmednøgler Brug Inner Melder i Java 
    ·Sådan Set Up Java Classpath på Windows 
    ·Sådan Udskift en hoppende bold Med Hoppende Bird in Ja…
    ·Heap Vs. Stak i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvad er en Runtime Error 8005 
    ·Sådan opgraderer Test Plan 
    ·Hvad er sagen erklæring Datatyper 
    ·Sådan Begrænse en tekstboks til Numbers Kun i Visual …
    ·Hvad Er Applets 
    ·Sådan Send & modtag en SMS med VB 6 
    ·Sådan Bestem en relativ App Root i PHP 
    ·Hvilke variable datatyper gemmes i rækkefølge i Visua…
    ·Sådan oprettes Xsd 
    ·Sådan Indsæt en PHP kode i en Echo Linie 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com