| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Sådan oprettes en Hangman spil Med Java
    Alle husker at spille word- gætteleg Hangman som barn. En spiller hemmeligt vælger et ord. Den anden spiller har til at gætte bogstaver , der kan være i ordet . Hvis hun har ret, er bogstaverne tilføjet. Hvis hun er forkert, er en anden kropsdel ​​for bøddelen trukket i. Denne tutorial vil lære dig, hvordan du opretter en simpel Hangman spil, der kan spilles af to personer ved hjælp af programmeringssproget Java . Hvad du har brug
    Computer
    Java Runtime Environment
    Java Development Kit
    Text editor eller Java IDE
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Byg vigtigste spil loop . Opret en klasse kaldet Main, og skriv følgende hovedfunktion

    class Main { statisk boolean playingGame = true; . Statiske ArrayList triedLetters = new ArrayList (); statisk int gætter = 0; statisk String secretWord ;

    offentlige statiske int main ( String [] args ) { secretWord = askForWord (); while ( playingGame ) { printBodyAndTriedLetters (); printWordSoFar (); getLetter (); if ( gameStatus () == 1 ) { System.out.println ( " Du vinder ! ") return 0 ;} else if ( gameStatus () == -1 ) { System.out.println ( " Du mister Secret word var : " + secretWord ) , tilbagevenden 0 ;} System.out.println (); System.out.println (); System.out.println ( );} }}

    Dette udstikker spillets struktur og giver dig fem funktioner , du nødt til at skrive for at gennemføre spillet : . askForWord () , printBodyAndTriedLetters () , printWordSoFar () , getLetter () og gameStatus ()
    2

    Skriv askForWord funktion. Denne funktion vil være temmelig simpel . Brug det BufferedReader klasse, der kommer med Java for at få et hemmeligt ord fra konsollen , og derefter udskrive omkring hundrede linjer for at skjule ord.

    Public static String askForWord () { BufferedReader i = new BufferedReader (ny InputStreamReader ( System.in )), print (" Hvad er det hemmelige ord :"); String word = in.readLine () toLowerCase (); for (int x = 0; x < 100; x + + . ) { System.out.println ( );} return ( word );} (se Referencer 1 )
    3

    Skriv printBodyAndTriedLetters ( ) funktion. Til dette , er du nødt til at udskrive de hængt kropsdele baseret på antallet af gæt spilleren har haft hidtil , og udskrive alle de breve hun har prøvet.

    Public static void printBodyAndTriedLetters () { . //Hvis nul gæt vil ingen af ​​disse evalueres som true //Hvis der to, så både den første og den anden vil vurdere som true.if ( gæt > = 1) print (" hoved" ), og hvis ( gæt > = 2) print (" Body" ), hvis ( gæt > = 3) print (" venstre arm ") if ( gæt > = 4) System.out . print ( "RIGHT ARM ") if ( gæt > = 5) print (" venstre ben ") if ( gæt > = 6) print (" RIGHT LEG "); < br >

    //Du ønsker trykte bogstaver i alfabetisk order.Collections.sort ( triedLetters ), for (String bogstav: triedLetters ) { print ( bogstav + "") ;} System.out.println () ;}
    4

    Skriv printWordSoFar (). Du ønsker at sammenligne hvert bogstav i ordet med afprøvede breve og udskrive disse bogstaver , der matcher . Hvis der ikke findes noget match , du ønsker at udskrive en understregning ( "_" )

    public static void printWordSoFar () { for (int x = 0; x < secretWord.length (); x + +). { String brev = secretWord.substring (x ), boolean fundet = false; for (String t : triedLetters ) { if ( letter.startsWith (t )) { print ( t), fundet = true ;}} if ( ! fundet) print (" _" );}}
    5

    Skriv getLetter (). Dette er faktisk enklere end det ser ud. Brevet vil blive testet af gameStatus , så alt hvad du behøver at gøre her er genbruge koden fra trin 2 for at hente et brev fra brugeren.
    6

    Skriv gameStatus (). For at gøre dette , genbruge koden i printWordSoFar () for at teste om et brev eksisterer. Behøver du kun at ændre det i én lille måde : at teste, om sløjfen har været en succes i enhver iteration . Følgende vil arbejde : Hej

    public static void gameStatus () { boolean løst = true; for (int x = 0; x < secretWord.length (); x + +) { String brev = secretWord.substring (x ), boolean fundet = false; for! (String t : triedLetters ) { if ( letter.startsWith (t )) { fundet = true ;}} if ( fundet) løst = false; } //Hvis der løst, vender tilbage 1 /. /Hvis det ikke løst, og game over , returnere -1 //Hvis ingen af ovenstående afkast 0.if ( løst) tilbagevenden 1; . else if ( ! løst && gæt > = 6 ) return -1 , ellers return 0 ; }

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan bruges Properties fil i Struts 
    ·Sådan ændres DPI i Java 
    ·Sådan Detect en cirkularitet i en Linked List i Java 
    ·Hvordan til at læse fra en Input Stream i Java 
    ·Sådan Program Throttles med Java FRC 
    ·Java hjem ikke Peg på JDK 
    ·Sådan tilføjes Chat til din hjemmeside 
    ·Sådan Konverter P12 med keytool 
    ·Sådan Hold den samme besked Input Når Annuller trykke…
    ·Servlet og Applet Forskelle 
      Anbefalede Artikler
    ·MySQL Import Tutorial 
    ·Sådan bruges Java Script i Microsoft Office 
    ·Sådan Embed en Kontakt formular i en HTML side 
    ·Sådan oprettes en simpel Web Service 
    ·Sådan Format Strings i Java Basic Syntax 
    ·Sådan Tælle ord i en streng i Perl 
    ·Sådan installeres Gitorious på CentOS 
    ·Mega Projekter i Java 
    ·Sådan bruges Tip & beskrivelse med ColdFusion 
    ·Hvordan afrunder kommatal i Python 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com