Processen med at skabe Java-spil er den samme som processen for at lære at male et maleri eller bygge en bil . Du studere struktur og dynamik i spillet , du vil oprette , og derefter recitere eller genskabe den oprindelige model , du undersøgt; derefter begynde at skabe dit eget arbejde baseret på, hvad du har lært . Brug denne metode til at oprette dine egne Java-spil . Ting du har brug
Java Development Kit ( JDK )
Vis Flere Instruktioner
1
lokalisere kildekoden til en eksisterende , simple Java spil. Din søgestreng for Google eller et lignende websøgning udbyder vil medtage disse ord: "easy Java game " og " kildekode" . Vær sikker på, "kildekode" er i dobbelte anførselstegn . Her er en bestemt søgeord , som vil føre dig til kildekoden til flere spil : Hej
~ let Java-spil "kildekode"
2
spille de spil der findes i søgeresultaterne. Du kan være nødt til at bruge Firefox eller en anden browser , der ikke er Internet Explorer , der har svært ved at vise Java applets . Find et spil, der er sjovt, men ser simpelt . Et godt eksempel på et sådant spil er den ene på javaonthebrain.com /java /mastermind .
3
downloade kildekoden ( en fil der ender på " . Java ") og HTML-filen hvor det vil køre , placere begge filer i det samme bibliotek . Antag, at spillet kræver en enkelt kilde ( . Java -fil) .
4
rekompilere kildekode på computeren ved hjælp af Java Development Kit ( JDK ) fra java.sun.com . Vær sikker på at pege HTML-koden viser applet til placeringen af din kompileret klasse fil.
5
Begynd at foretage overfladiske ændringer til spillet på de steder i programmet , at du forstår . For eksempel, " , buffer1.setColor ( Color.gray ) ", hvis en linie læser , kan du prøve at ændre grå til blå. Der henvises til Java API og selvstudie henvisningen i slutningen af denne artikel for at hjælpe dig med at skelne hvilke kildekode ændringer for at gøre , og hvor man laver dem.
6
Commit kildekoden fil til hukommelsen . Huske én funktion eller logisk blok af kode på et tidspunkt , koden indtast fra hukommelsen . Gør dette indtil du kan genskabe en kompilerbare -og arbejdsprogram fra hukommelsen.
7
Design og kode en større ændring af spillet ved hjælp af viden, du har fået fra din udenadslære af det. Gentag dette indtil spillet bærer megen lighed med den oprindelige. Når du har nået dette stadie , har du faktisk lært at oprette dit eget spil.