Java programmeringssprog har mange måder at acceptere brugerinput. En almindelig metode er at acceptere tastatur input fra en konsol prompt . Brugeren skriver i en tekststreng og hits "Enter ", som betyder, at han er færdig med sin input. Java-programmet gemmer derefter hans input i en streng variabel. Du kan skrive et simpelt program til at acceptere brugerinput som denne i et par minutter. Det er en stor øvelse for at gøre sig bekendt med programmeringssproget Java. Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans bundle (se Resources)
Vis flere instruktioner
1
Launch NetBeans . Vælg "File ", " New Project ", " Java Application ", " Enter". Et nyt Java-projekt er oprettet og en kildekode fil dukker op i NetBeans editor. Kildekoden fil indeholder en tom hovedfunktion.
2
Import konsollen klassen , hvilket er hvad du vil bruge til at håndtere brugerinput. Du er nødt til at skrive følgende linje kode i toppen af kildekoden fil : Hej
import java.io.Console ,
3
Opret en ny instans af konsol klasse, der er som en blueprint bruges til at lave forekomster af konsol objekter. Skriv følgende linje kode i de krøllede parenteser i den vigtigste funktion : Hej
Console c = System.console ();
4
Bed brugeren fra konsollen objekt for noget snor af tekst -input, som dette : Hej
String userinput = c.readLine ( " indtast venligst en streng :"); ligesom
5
Print ud tekststreng til konsollen dette : Hej
System.out.printline ( userinput )
6
Kør programmet ved at trykke på " F6 ". Du bliver bedt om at indtaste noget tekst . Skriv noget og hit "Enter". Programmet udskriver derefter ud af hvad du skrev på en ny linje.