Målet med at følge godt menneske computer interface (HCI) design retningslinjer er at skabe effektive grænseflader , der hjælper en computer bruger gøre computer relaterede opgaver. Brugerne bør være i stand til hurtigt at se og forstå deres muligheder , og grænsefladen skal vise dem , så let og så enkelt som muligt , hvordan man kan opnå en given mål. " The Human -Computer Interaction Handbook : Fundamentals , udviklende teknologier og nye applikationer , " Sears & Jacko siger, at du kan reducere alle retningslinjer ned til to grundlæggende principper: når det kommer til computere , ikke gør brugerne synes eller arbejde. Test
" Gør ikke Me Think : A Common Sense tilgang til Web Usability ", Steve Krug , siger den vigtigste retningslinje er at teste , teste og teste igen, lige fra starten . Han kalder det " usability test . " Begynd med at kigge på konkurrents websteder eller hjemmesider , du kan lide. Kom op med et sæt af opgaver særlige til webstedet du bygger , som at bestille et produkt. Derefter finde nogen, der aldrig har brugt webstedet , så spørg ham eller hende til at gøre et sæt af opgaver , og se og optage , hvordan de gør . Identificere, hvordan grænsefladen hjælper eller forvirrer dem . Dernæst designe din egen hjemmeside på papir. Gør usability test på dine prototyper , successivt forfine hver prototype med nye testpersoner , indtil du er tilfreds , de kan udføre de opgaver så let som muligt.
Anticipation
Ved udformningen hvilket som helst program , huske på , at grænsefladen bør foregribe en brugers behov. Den bedste måde at gøre det er ikke at forvente at brugerne har til at spille rundt eller eksperimentere for at finde ud af at gøre, hvad de vil gøre. Interfacet bør gøre alle de oplysninger og bruger handlinger som let og indlysende som muligt.
Overensstemmelse
brugere nødt til at gøre forskellige opgaver , er det normalt tilfældet, at disse opgaver kan opdeles i et sæt af fælles komponenter . For eksempel , når du bruger et tekstbehandlingsprogram hver hovedopgave starter ved at gå til den samme menu bar , og hver del af menulinjen ser ud og fungerer på samme måde. Kort sagt , du ønsker at beholde , så godt du kan , et ensartet udseende , følelse og adfærd i hvert niveau af ansøgningen.
Effektivitet af User
måle produktiviteten af enhver computer ansøgning produktivitet brugeren, ikke ansøgningen . For eksempel, hvis en bruger træffer , fx 10 sekunder til at gøre nogle opgaver ved hjælp af en applikation, men tager 15 sekunder at gøre det samme opgave i en anden udformning af den samme ansøgning førstnævnte er bedre end den sidstnævnte , selv om sidstnævnte anvendelse bruger computer ressourcer mere effektivt end tidligere .
Synlig navigation
altid lave navigationssystemet så enkel og let at bruge som muligt. Igen, ikke gøre brugerne "tænke " om , hvordan du bruger navigation ikke gør dem nødt til at huske en masse ting for at undgå at fare vild i ansøgningen
< br . >