ActionListener er et bibliotek af klasser , der giver Java-udviklere en metode til at fange begivenheder. En begivenhed er fyret , når en bruger interagerer med en ansøgning. For eksempel brande klikke på en knap en begivenhed, der fortæller compileren , hvad der videre skal ske efter en knap klik. Brug ActionListener kan en udvikler fælde arrangementer og kode for handling input fra brugeren . Instruktioner
1
Medtag klassen biblioteket. Dette direktiv er placeret i toppen af Java-kode fil: import java.awt.event * ,
2
Opret en tekstboks, og for at håndtere de begivenheder. . I dette eksempel vil teksten blive vist i et tekstfelt , når en bruger klikker på en knap . For at bruge en knap og tekstfelt , skal de være defineret i koden. Det følgende er den syntaks til at definere disse to variabler : Knap myButton , TextField myText , myButton = new Button ( ! " Klik på mig ") myText = new TextField ( "Tekst viser here" , 35) add ( myButton ) , tilføje ( myText )
3
Tilføj begivenhed fældefangst til knappen . Denne kode lægger en lytter til knappen , så den tilpassede kode er fyret , når brugeren klikker : myButton.addActionListener ( dette) ,
4
Tilføj tilfælde funktionen . Begivenhed er programmeret i en separat funktion fra de vigtigste kode . Følgende syntaks opretter en funktion, der er fyret , når der klikkes på knappen : public void actionPerformed ( ActionEvent myEvent ) { }
5
Tilføj koden i tilfælde funktionen til at behandle efter knappen er klikket på. Her er et simpelt eksempel på tekst, der vises i et tekstfelt . Følgende kode tilføjes til begivenheden funktion og fyret efter hver knap klik: public void actionPerformed ( ActionEvent myEvent ) { myText.setText ( " . Du har klikket på knappen" );}