Fjernelse af markøren i et Java-program hjælper udviklere at minimere interaktionen mellem programmet og brugeren under ventetider . Det begrænser også brugerens klikke handling på et område af formularen eller vinduet, når der ikke er nogen funktion til at håndtere et museklik. Fjernelse af musemarkøren i et Java-program indebærer " maskering " det med et tomt billede. Den metode til at fjerne cursoren er opnået med kun et par linjer kode. Instruktioner
1
Importer markøren biblioteker. Sådan ændrer markøren indstillinger i Java , compileren brug for de rette importerede biblioteker. Følgende tekst skal være på toppen af Java-kode fil: import java.awt.Image , import java.awt.image.MemoryImageSource ,
2
Definer billedet at " masker " cursoren . Følgende kode opretter et billede, der er indstillet til at dække markøren senere i ansøgningen: int [ ] myPixels = new int [16 * 16] Billede thecursorimage = CreateImage (ny MemoryImageSource (16 , 16, pixels, 0 , 16 ) ) ;
3
Overlay markøren pointer og fjerne den fra brug. Følgende syntaks manipulerer markøren , så det er fjernet og skjult for brugeren : Cursor hidden_cursor = CreateCustomCursor ( billede, nye punkt (0 , 0), " invisiblecursor ");
4
Indstil markøren indstillinger . Følgende syntaks fjerner markøren fra brug fra brugeren: setCursor ( hidden_cursor )