. Klasser giver applikationer med genanvendelige , bærbare kode. Klasser er logiske sektioner af en applikationer. For eksempel er opfordringen til en database og hentning af tabeldata del af en data klasse. Disse klasser kan bruges i andre afsnit af programmet , eller du kan bruge det i en helt anden software design . Selvom hver klasse er designet til dine specifikationer, der er et par standard måder at skabe en . NET klasse fil. Instruktioner
1
Åbn din . NET løsning. Højreklik på løsningen , og vælg "Ny ". Vælg " Class " i menupunkterne. Indtast et navn for din klasse og klik på " Tilføj". Vælg "Ja ", hvis du bliver bedt om at tilføje et " App_Code " bibliotek. En klasse filen er oprettet i løsningen , og . NET -konsollen viser den nye klasse -fil.
2
Indtast dine globale variable i toppen af din klasse fil. Globale variabler begynder med " m_ " præfiks. Den " m " står for medlem , og disse variabler betragtes medlemmer af klassen . Følgende kode er et eksempel på to medlem variabler : Hej
private int m_total , private string m_name ,
3
Opret klassen egenskaber, som tillader andre områder af din kode til grænseflade med klassen . Ejendomme er skabt ved hjælp af de "få" og "set" søgeord. Følgende kode giver en programmerbar afsnit af din kode til de samlede og navn variable oprettet i trin to : Hej
offentlig string CustomerName { sæt { m_name = værdi ;} får {return m_name ;} } public string CustomerTotal { indstillet { m_total = værdi ;} få {return m_total ;}}
4
Opret din standardværdier i klassen konstruktør. Klassen konstruktør er i toppen af koden , og er opkaldt samme værdi som klassen. Følgende kode sætter kunden navn til " Joe " som standard , hver gang klassen hedder : Hej
offentlig CustomerClass () { m_name = " Joe ";}
5
Gem din klasse fil og bruge det i din software kode. Følgende kode viser, hvordan du kalde en brugerdefineret klasse i din ansøgning : Hej
CustomerClass cc = new CustomerClass ();