I en verden af computergrafik, animerede objekter har forskellige niveauer af Prim . Prim vedrører den type dimension, det animerede objekt vises i , såsom flade eller 3D . Skulpturelle prim , den tekniske sætning for sculpties , beskriver en form for animation grafik , der har mere dimension og detaljerede teksturer end traditionelle todimensionale Prim former. Hvis du ønsker at gøre teksturer ser professionelt og detaljeret på sculpties , skal du have et tilsvarende grafiske software program, såsom Maya , Blender eller andet 3D-modellering program. Trinene vil variere lidt afhængigt af den type program, du bruger . Ting du skal 3D modellering program
Vis Flere Instruktioner
1
åbne 3D modellering program og vælge en ny eller eksisterende datafil.
2
Klik på den indstilling eller fanen for overfladen. Overfladen af den grafik, du design er, hvad bliver tekstureret når du arbejder på sculpties . Vælg det billede du ønsker at texturize med musen eller tryllestav .
3
Åbn mulighed for avanceret redigering eller redigering attributter. Et nyt vindue med flere beskriver muligheder vil poppe op på skærmen. Kig efter en redigering option , der kan mærkes Textures , Hardware Teksturering eller tekstureringsmidler paneler . Hvis det program, du bruger , ikke giver disse optioner eller ordet Texture , tjek Special Effects fane eller Paint Effects .
4
Sorter gennem de forskellige tekstur muligheder, der åbner op efter du ankommer på den relevante fane . Texture muligheder omfatter udtynding , udjævning , skaber hår, hvilket gør bølger og boblende . Afprøve de funktioner til at finde en tekstur mønster, du ønsker for dit billede.
5.
Vælg den endelige tekstur mønster, du ønsker at bruge. Når du vælger tekstur, vil programmet anvende tekstur til det billede, du oprindeligt har klikket på . Rediger tekstur til at passe til formen bedre . Åbn redigeringsmuligheder og se efter en dimensionering ikon. Du kan forøge eller formindske størrelsen på teksturen at gøre tekstur ser større eller finere . For eksempel kan en stor tekstur af hår kun afsløre to hårstrå på billedet . Men hvis du reducere størrelsen af tekstur til en mindre mulighed, vil du afsløre snesevis eller hundredvis af hårstrå for at gøre tekstur ser mere autentisk .
6
Rediger farvemuligheder for tekstur at gøre det ser renere og glattere. Du kan oprette teksturen i den samme farve som billede eller en ny farve til kontrast . Eller brug en nuance farveeffekt , så teksturen bliver en del af det underliggende billede .
7
Juster teksturer , når du ændrer billedet. Hvis når teksturen er lagt, du beslutter, at du ønsker, at billedet skal være større , bliver du nødt til at justere konsistens i overensstemmelse med den nye størrelse .