? Når udviklere med at opbygge Flash-film , de bruger en kombination af ressourcer. Kildefilen for en Flash bestanddel er ikke hvad der rent faktisk indsat for brugerne. Udviklere bygge Flash-film i Flash authoring miljø , sparer kildefilerne med " . Fla " udvidelse . Når en film er klar til at blive indsat , enten i en desktop miljø eller over nettet , udvikleren eksporterer en SWF-fil , som derefter tilgås af brugere via Flash Player program. Flash decompilers sigte mod at vende denne samling proces. Flash Source
Inden for en " . Fla " kildefil , udviklere omfatter medier ressourcer og programmering kode . Disse ressourcer kan omfatte digitale billedfiler , lyd og video elementer , med kode skrevet i ActionScript . Flash miljø giver udviklere mulighed for at bygge disse elementer i en færdig film ved hjælp af tegning og animation af værktøjer inden for grænsefladen. Flash kildefilen er ofte store i størrelse, så den færdige SWF film tendens til at komprimere de ressourcer inden for det, for at reducere den fil - størrelse til indsættelse via internettet.
SWF film < br >
SWF film eksporteret fra en " . fla " fil giver brugeren adgang til filmen, som kan indeholde animerede og interaktive funktioner. Mennesker adgang SWF fil kan generelt ikke adgang til de ressourcer eller kode , der blev brugt til at skabe den eksporterede film . Processen med at eksportere, eller kompilering, et færdigt SWF-fil hæmmer denne adgang , så generelt er det ikke muligt at redigere en Flash-fil fra en SWF-fil. Uden kilden SWF-filen , er der derfor en grænse til mængden af redigering du kan udføre på en Flash -film.