LightWave er en industri -class computer animation program lavet af Newtek . Det bruges til at skabe effekter til mange film og tv-serier , og består af to komponenter: Modeler og layout. Oprettelse eksplosioner ved hjælp af enhver computer animation software er en vanskelig proces, og kræver enten en stor tålmodighed eller forudgående viden om, hvordan programmet virker . Den mest almindelige måde at skabe eksplosioner er at bruge hypervoxels og teksturer , snarere end at forsøge at oprette en specifik model. Instruktioner
1
Open LightWave layout program, og vælge, hvor mange frames du ønsker i tidslinjen under hovedvinduet. Træk kameraet tilbage for at gøre sikker på det vil se det område, du har til hensigt at skabe eksplosionen og tilføje eventuelle baggrunde eller genstande , du ønsker at medtage
2
Opret en Emitter objektet og vælg " Generer ved: . Frame "fra drop -down menu. Sæt Particle grænse for hvad du vil. Et højere niveau betyder langsommere rendering gange, men en mere detaljeret eksplosion . Et niveau på omkring 50 er et godt sted at starte. I " Particle " fanesæt "levetid " til længden , i rammer , af eksplosionen . I " Motion " fanen , skal du indstille " eksplosion" til "1" og " Vibration " til " 0,25 ". Luk boksen og åbne " Motion Options" dialogen for kameraet. Sig det til at målrette Emitter objekt.
3
Åbn " Effects " dialogboksen og vælg " Volumetrics " fanen. Tilføj " Hypervoxels " og åben dialog vinduet. Klik to gange på Emitter objekt for at tænde den. I , indstille " Object Type" til volumen og sæt " Particle Size " til lille i forhold til din scene. Indstil " Size Variation " til mellem 30 procent og 50 procent, og fjern markeringen "Justér til Path ".
4
Opret en standard " turbulens " tekstur under " Hypervoxels " fanen. Klik på " Skygge "-fanen og slå " Volumetriske Shadows ". Indstil render kvalitet som ønsket.
5.
Opret en " Gradient " farve tekstur for eksplosionen i den orange og røde interval, der går fra en lys farve til en mørkere . Oprette en kopi gradient og fastgør den til Luminans kanalen. Gradienten skal gå fra hvid til mellemgrå . Indstil en høj lysstyrke på omkring 250 procent , en høj opacitet, en lav tykkelse og en høj glathed. Luk tekstur editor.
6
Åbn " Camera Properties" og marker " Motion Blur ". Gem og gøre din scene.