Betinget udsagn er nødvendige i næsten alle Adobe Flash CS3 program. Og det er fordi betingede udsagn er vejledningen et program bruger til at træffe beslutninger. For at sikre problemfri udvikling af et Flash -program , er det nødvendigt at forstå de underliggende logikken i afgørelsen variabler og de handlinger , der resulterer . Og det er fordi dårligt designet betinget kode gør det vanskeligt at finde kode programmeringsfejl , øger linjer kode , der er nødvendige , og gør programmet vanskelig at læse og forstå. Betingelser , beslutninger og handlinger
En metode til effektivt at bruge betingede udsagn er at første liste , hvilke handlinger der skal tages som følge af særlige betingelser. For eksempel, hvis en knap er valgt gå til en webside . Hvis musen er klikket , vises en tekstmeddelelse. Der er dog handlinger, der skal træffes som følge af en eller flere betingelser er sandt. For eksempel, hvis radio -knap A , radio knap B og radio knap C vælges lyde sirenen alarm.
Flow diagrammer er ofte bruges til at fremskynde , dokumentere og forenkle kode udvikling , når et program har mange betingede udsagn . Rutediagrammet grafisk beskriver strømmen af tiltag for forskellige forhold. Effektivt, er det sekventeret grafisk repræsentation af programmet flow liste over betingelser /handlinger i dit program.
Betinget Selection Retningslinjer
Uanset koden udviklingsstrategi , du bruger til at kode din program, vil du nødt til at vælge , hvilken type ActionScript betingede udsagn til at bruge. ActionScript betingede udsagn, omfatter if /then erklæring , if /then /else erklæring og sagen /switch statement.
En generel retningslinje er at bruge , er at bruge if /then eller if /then /else resultatopgørelsen, når der ikke er mere end et par input betingelser for hver beslutning . Hvis der er mange input betingelser er tilfældet /switch erklæring betragtes meget lettere at gennemføre. Og det er , fordi det tager færre linjer kode og er lettere at læse .
En anden regel er at undgå dybt indlejrede if /then /else udsagn. Og især undgå indlejret if /then udsagn, omfatter mange booleske operatorer ( AND, OR) . Dette er fordi det ofte er vanskeligt at følge indlejrede if /then logik . For eksempel indlejret følgende generiske if /then udsagn er svært at følge : Hej
Hvis solen skinner derefter gå til butikken andet, hvis temperaturen er under 50 grader slå varmelegeme op og blive hjemme ellers hvis temperaturen er over 80 derefter gå til stranden.
Klarhed , logik og struktur
For at sikre, at dit program er lettere at kode , fejlfinde og læse , overveje at skrive en sekventiel oversigt over , hvordan din betingede logik virker. Hvis logik kan nemt følges når der skrives , er det ofte lettere at konstruere et rutediagram og skrive ActionScript kode, der er enklere at kode , tager mindre tid at kode og gør det lettere at finde og rette kodningsfejl .
< Br >