Textures bidrage til at gøre computer- animerede tegninger ser realistisk ud. De tre vigtigste variabler , der påvirker en tekstur udseende er model , tekstur kort og render kvalitet. Anvendelse af en struktur til en model i LightWave er nemt, men ligesom alle design arbejde , godt gøre det er svært og tager praksis . Instruktioner
1
Open LightWave s sektionen Layout og indlæse den model, du ønsker at arbejde på . Selvom det er muligt at gøre teksturering i Modeler , Layout afsnit giver dig et par ekstra muligheder , såsom test - rendering den model , som du går .
2
Åbn Surface Editor panel. Vælg en base farve til brug for din model , eller tryk på " T" knappen for at tilføje et billede som en overflade.
3
Sæt " Luminans " og " diffuse " procenter. Lysstyrke er, hvor meget et objekt lyser , mens den diffuse afsnit styrer, hvor meget lys, der kastes .
4
Tilføj " Specularity " " Glans " og " Reflection " værdier . Specularity kontroller hvordan fokuseret og klart lys vises på overfladen , glansen kontroller hvordan specularity er diffust og refleksion kontroller , hvor meget andre genstande reflekterer fra overfladen .
5.
Tilføj " Gennemsigtighed" og " Gennemsigtighed " værdier . Gennemsigtighed påvirker, hvordan usynlige et objekt , og gennemskinnelighed påvirker, hvor meget lys en genstand tillader igennem det uden at blive gennemsigtig.
6
Opret din " Bump " tekstur . Dette bruger en tekstur naturlige ændringer i farve eller værdier til at skabe bump , såsom en mursten mønster , der tillader en tekstur til at blive vist tredimensionelle .
7
Check " Smoothing ", hvis du vil have tekstur at fremstå glat og afrundet , og " dobbeltsidet ", hvis du vil have teksturen skal vises på begge sider af modellen overflade.
8
Gem dit arbejde .
< br >