Virtual reality (VR) er ikke længere en feber drøm om besat tech. Tanken om at blive nedsænket i en virkelighed, der er skabt og ikke naturligt har været målet for mange computer -programmører og forskere gennem årene. Med VR endelig ved at blive en realitet , selv om der er både fordele og ulemper ved teknologien. Hvad er Virtual Reality ?
Kort sagt, VR er et edb- simulering af fysiske eller indbildt virkelighed. Ofte brugeren af VR er helt eller delvist nedsænket i miljøet . Fuld nedsænkning refererer til en person ved hjælp af en maskine til at beskytte sig selv fra den virkelige verden. Delvis nedsænkning sker, når en person kan manipulere et VR miljø , men er ikke gemt eller låst væk i en maskine. Men virtual reality ikke nødvendigvis at være "fuld nedsænkning " skal betragtes som en ægte VR simulering . Spil som Second Life på PC og kontrol enheder som Nintendo Wii fjernbetjeningen er VR -baserede produkter. Disse poster lade brugerne interagere med en VR miljø, der er en computer simulation . Disse VR -miljøer kan være alt fra et typisk spil , såsom Super Mario Brothers , til et fuldt detaljeret by rekonstituering eller en fiktiv fantasi land . Den eneste grænse for en VR- miljø er den fantasi og de ressourcer, som skaberen har til rådighed .
Ulemper
Ulemperne ved VR er talrige. Den hardware er nødvendig for at skabe et fuldt nedsænket VR erfaring stadig koste uoverkommelige. De samlede udgifter til de maskiner til at skabe et VR-system er stadig den samme pris som en ny bil , omkring $ 20.000. Teknologien til en sådan oplevelse er stadig nyt og eksperimenterende . VR bliver langt mere almindeligt , men programmører stadig kæmper med , hvordan man interagerer med virtuelle miljøer. Ideen med eskapisme er almindelig plads blandt dem, der bruger VR -miljøer og folk ofte lever i den virtuelle verden i stedet for at behandle den virkelige. Dette sker også i den lave kvalitet og temmelig svært at bruge VR miljøer, der er online lige nu . Én bekymring er, at som VR -miljøer bliver meget højere kvalitet og medrivende , vil de blive attraktivt for dem, der ønsker at undslippe det virkelige liv. En anden bekymring er VR uddannelse. Træning med en VR- miljø har ikke de samme konsekvenser som uddannelse og arbejde i den virkelige verden. Dette betyder, at selv hvis nogen gør godt med simulerede opgaver i en VR- miljø , kan denne person ikke godt i den virkelige verden.
Fordele
Selv ulemperne ved VR er talrige , så er fordelene . Mange forskellige områder kan bruge VR som en måde at træne de studerende , uden faktisk at sætte nogen i fare. Dette omfatter for områderne medicin , retshåndhævelse , arkitektur og luftfart. VR hjælper også dem, der ikke kan komme ud af huset oplever en langt fyldigere liv. Disse patienter kan udforske verden gennem virtuelle miljøer som Second Life, en VR- community på internettet, udforske virtuelle byer samt mere fantasifulde miljøer som JRR Tolkiens Midgård . VR hjælper også patienterne komme sig slagtilfælde og andre skader. Læger bruger VR til at hjælpe reteach muskelbevægelser som spadsereture og snuppe såvel som mindre fysiske bevægelser som peger. Lægerne bruger medgørlige edb miljøer for at øge eller mindske bevægelse er nødvendig for at få fat i eller flytte et objekt. Dette hjælper også rekord , præcis hvor hurtigt en patient er ved at lære og inddrive .
VR Indflydelse på Kultur
grund af enheder som Nintendo Wii fjernbetjeningen og Xbox 360 Kinect , VR er ved at blive en normal livsstil for mange mennesker. I fortiden, har VR blevet anset af mange for at være ude af mainstream. Disse enheder bringer interaktion med virtuelle miljøer til den typiske familie husstand . VR erfaring er nu tilgængelig i alrummet og foran fjernsynet, i soveværelset eller andre steder en spillekonsol kan kobles op . Mødre , fædre og børn bruger virtuelle miljøer og ofte ikke selv at indse det, fordi de betragtes som bare spil .