En wireframe billede er " blueprint " af et 3-D objekt. Nogle projekter kræver en render af bare-bone billede uden overflader eller teksturer. I sådanne tilfælde er der et par forskellige måder at gør wireframe billeder herunder UV snapshots og en proces , der inkorporerer Maya Vector. Men nok den bedste leder processen anvender en delvis skygge billede i kombination med wireframe til at producere en flot, æstetisk image. Denne metode formindsker også enhver forvirring, når man ser på det endelige billede , som wireframe foran objektet ikke blandes med wireframe i ryggen . Instruktioner
1
Brug plug -ins Manager til at aktivere Mental Ray. Du skal bruge denne plug-in for at få det ønskede billede. Filen er mærket Mayatomr.dll i programmet bibliotek.
2
Læg det objekt, du vil gengive . Den type objekt er irrelevant , da alt lavet i Maya har en slags wireframe struktur. Opret et nyt materiale og navngive skygge gruppen.
3
Åbn den nye skygge gruppen og gå til Mental Ray og " konturer " fanen. Vælg "Aktiver Contour Rendering " og vælg den farve du vil have din wireframe til at være. Indstil bredden på omkring 0,5 . Du kan ændre denne bredde , hvis du ønsker, og det vil ændre bredden på dine wireframe linjer. Påfør materialet til det objekt , du har lagt .
4
Åbn "gøre Indstillinger" og vælg " Render Brug Mental Ray. " Igen vil du nødt til at gå ind i " konturer "-fanen og vælg "Aktiver Contour Rendering ". Åbn " Tegn af Property Forskel "-fanen og vælg " omkring alle Poly Faces " fra valgmulighederne.
5.
Render dit billede.