Opbygning af en tredimensionel model af en knælere kan variere i vanskeligheder afhængigt af anvendelsen det bliver udviklet til . I computer genererede film eller videospil , er der en konstant balancegang mellem kompleksiteten af modellen og rendering ressourcer til rådighed for kunstneren. Gør knælere kræver selve konstruktionen af skelettet og leddene , modellering af kroppen og teksturering huden af knælere . Ting du skal
Modeling software
Computer
Tape
knælere henvisning fotos
skitseblok
Pencil
Eraser of Art retning guide
Vis Flere Instruktioner
1
Tape up reference- billeder af bedende mantises omkring dit arbejdsområde. Du er nødt til at have fotos fra så mange vinkler som muligt, så du kan visualisere den model i dit sind. Skitsere Mantis model idé.
2
Start et nyt projekt fil i din animation software . Konstruér skelettet af knælere først, så der er noget for de polygoner til at knytte til . Brug noterne ( en linje, der er en grafisk repræsentation af en formel, der giver dig mulighed for at ændre formen med musen eller gennem matematik ) for hvert lemmer og kropsdel med fælles knudepunkter hvor splines forbinder med hinanden. Skelettet skal være funktionel, ikke realistisk , så hvis kroppen ikke behøver at bøje i dit program , så skal du ikke sætte i leddene.
3
Vælg en oval fra din pensel palet og sted, en over hver spline . Du behøver ikke at gøre dem præcise nu , bare sørg hver spline har en polygon tildelt. Når hele skelettet har været " karrosseri , " start trække ovaler i den rigtige størrelse. Klik og træk med musen, frigiver når ovale er nogenlunde den størrelse, du har brug for .
4
Klik på din " Rediger Polygon /Shape " værktøj , og vælg derefter en af de ovaler . Træk toppunkterne at fordreje huden af model indtil det ligner en knælere . For de enkelte pigge og antenner , gør en brugerdefineret polygon og forankre det til overfladen af modellens hud.
5.
Træk hudens struktur over på kroppen af knælere . Du er nødt til at gentage denne proces på hver oval. Hvis modellen kommer til at være animerede , flytte hver lemmer og ændre fælles udvalg at begrænse lemmer til at deres naturlige udvidelser. Importer model i programmet , at det kommer til at blive kørt i. Kør programmet og kigge efter eventuelle fejl i modellen. Juster modellen som er nødvendig for at fjerne eventuelle fejl.