Brug Maya til at skabe din video spil er en fantastisk måde at lave 3D modeller for dit spil motor. Det første skridt i enhver kunstnerisk bestræbelse er at skitsere dine ideer. Mens du bare kan begynde at oprette modeller i Maya , kan det spare dig for en masse tid, hvis du sætter dine ideer til papir først. Så vil du nødt til at gøre en række uslebne udkast modeller for at se hvad der virker bedst for dit spil. Endelig er du nødt til at gøre dine modeller med passende teksturer , før du importerer modellerne i spillets kode . Ting du skal
Paper
Blyanter
Vis Flere Instruktioner
1
Sketch ud af dine ideer. Maya er en kraftfuld animation software , men det er alt for kompliceret at bruge for hurtige skitser . Sæt alle dine ideer på papir for at se, hvordan de ser ud , og hvilke af de ideer ser bedst . Grid papir er det bedste for denne slags skitsering .
2
Dobbeltklik på din Maya ikonet for at indlæse animation software . Klik på " File " og derefter "Ny " for at starte et nyt projekt. Realiseringen af et model til brug i din video game i Maya vil variere afhængigt af , hvad modellen er. Hvis det er en bil, så er du nødt til at bruge grundlæggende polygonale pensler til at skabe et groft design. Hvis du er ved at opbygge en økologisk model , derefter bruge en af de forudindstillede skeletter til at arbejde fra. Start med de mest grundlæggende former for at fastslå, hvor leddene er, og forholdet mellem dette led til denne legemsdel.
3
Tilføj detalje ved at tilføje mere komplekse former , og ved at øge kompleksiteten af den eksisterende former. Vælg den figur, du vil ændre, og derefter fordreje den ved at snuppe de vertex punkter på polygonale dæklagene. Klik og træk polygon i den ønskede form, så slipper knappen. Hvis du tilslutter nye polygoner , derefter oprette polygonen separat, derefter trække til det punkt, hvor du vil have det til at røre den anden polygon. Klik på "Vedhæft " i redigeringsmenuen .
4
Render polygoner med teksturer ved at vælge polygon vender du ønsker at ændre . Vælg derefter farve fra gradient i tekstur flydende vindue . Opret flere lag af farver for at give tekstur en nuance og gradient , der ser mere realistisk.
5.
Importer tegn i dit spil motor og kompilere koden. De præcise trin vil afhænge af, hvad sprog du kodning i. Kør spillet og sørg for den model ser korrekt. Fejl kan være i spilmotoren og ikke i modellen , studere så eventuelle fejl omhyggeligt. Når du er tilfreds , skal du udføre en endelig kompilere .