Blender, den frit tilgængelige program til at skabe tredimensionelle modeller og simuleringer , har mange værktøjer og tilgange til at skabe animationer. En fremgangsmåde indebærer at trække på centrale rammer, så meget som du kan gøre med den virkelige verden flip bog. Arbejde med Standard Cube
Inside Blender , skal du oprette en ny fil ved at trykke på " Filer> Ny" og klikke på " Erase All ". Dette vil producere standard terning, som du animere .
Bemærk " <1> " kontrol i vinduet under hovedvinduet med terningen. Denne styring bestemmer den aktuelle ramme antallet af din animation . Dit job er at udfylde visse rammer med billeder af terningen , og lad Blender interpolere billederne af frames , du ikke fylde i.
Sørg musemarkøren er inde i hovedvinduet med terningen , så tryk på " I". Klik på " Loc " post , der vises under din cursor . Denne handling er at fortælle Blender , som du ønsker at oprette en central ramme baseret på terningen placering (dvs. " loc " ) i modsætning til dens rotation eller omfang.
Opret en anden nøgle Frame
< br >
Med nøgle frame 1 nu sat , kan du oprette en anden ramme senere i animationssekvensen . Skift til den senere centrale ramme som følger: Flyt ned til " <1> " kontrol nævnt tidligere , og ændre det 1 til en " 48. ". ( Du kan ændre denne kontrol nummer ved hjælp af piletasterne eller dobbeltklikke på "1". )
Du har sat nøglen frame til 48, men nu nødt til rent faktisk at skabe grafik til den nye ramme. Højreklik et vilkårligt sted på terningen , og træk , holde højre museknap til ethvert andet sted på din skærm.
Slip højre knap , og klik på den venstre knap for at færdiggøre den nye position , og derefter oprette nøglen ramme ved at trykke på " i" og klikke på " loc ", som du gjorde med den første tast ramme.
afspille de Animation
've allerede skabt en animation , nu er det tid til at spille den tilbage. Klik på rammen nummer kontrol, du for nylig sat til " < 48 >" , og nulstille den til " <1 >" . Bring markøren overalt tilbage i kuben vindue og tryk på " kontrol -A. " Bemærk , at terningen bevæger : . Blender er " thumbing " gennem din virtuelle Flipbook - som du har lavet med kun to trukket sider
< p > animationen ser ikke meget imponerende fra standard visning ( dvs. top, orthographic ) , så ændre denne opfattelse : først skal du trykke på "Escape" -tasten for at stoppe animationen , og tryk derefter på "5 " på din numerisk tastatur sikre, at den " NumLock " tasten . Denne handling sætter Blender i perspektiv mode.
Derefter klikke og trække lidt med den midterste museknap hvor som helst på vinduet for at flytte ud af ovenfra og se kubens øvrige sider. ( Tryk på " Alt" og træk med venstre museknap , hvis din mus har ingen midterste knap . ) Genstart animation ( "kontrol - A") og se den spille tilbage fra en mere interessant synspunkt.
< br >