Adobe After Effects er et program med næsten ubegrænsede animation muligheder. Fans af traditionelle 2D animationer kan skabe nye af deres egne, og fans fra 3D-animationer kan skabe fuld CG verdener eller blandes begge animationer sammen om at skabe en hybrid animation. Programmet kan også bruges til at skabe animerede præsentationer og reklamer som dem, der anvendes ved arenaer eller i digitale billboards . At lære at lave alle disse ting , After Effects brugerne først nødt til at vide det grundlæggende og kontroller featured i Adobe After Effects CS3. Projekt Vindue
Starten af ethvert projekt sker i Projekt vinduet . Programmet accepterer billede, film og lyd -filer , som alle kan indføres ved at højreklikke og vælge "Importer " valgmulighed. Brug andre Adobe filer som Premiere Pro og Photoshop til at gøre projekterne mere funktionel . Organiser de forskellige elementer i projektet vinduet ved at højreklikke og vælge " Opret ny mappe". Label mappen som "Video" eller en mere specifik eksempel, og træk og slip de forskellige filer til hver mappe for at holde det organiseret.
Sammensætning Window
Opret en nye sammensætning ved at højreklikke i " Project" vinduet og vælge " ny sammensætning . " Som standard størrelse er "DV - NTSC ", men video størrelser kan ændres til næsten enhver størrelse sammen med andre presets som " Widescreen " og " Web Video ". En forhåndsvisning af sammensætningen vil blive vist i "Komposition " vinduet som en sort boks . Hvert element og forandring i projektet vises i realtime om sammensætning vinduet. Brugere kan også klikke i vinduet for at manipulere objekter i vinduet.
Timeline Window
Ingen elementer er på det aktive projekt , indtil de er trukket til Tidslinje vinduet. Den Tidslinje Vinduet er opdelt i to elementer. Den venstre side indeholder en liste over aktive filer og effekt kontrol. Den højre side af vinduet er det faktiske tidspunkt koden for projektet med bestemte tidspunkter er anført øverst i vinduet . En Tidslinje navigator er placeret på denne side så godt, og kan trækkes fra side til side for at nå frem til en anden tid på tidskoden .
Key Frames
Key rammer er , hvordan animationer er skabt i programmet. Dybest set, brugere sat et udgangspunkt og slutpunkt for et objekt , og programmet automatisk opretter animationen , der går i mellem. Hver anden effekt på et objekt kan have sit eget sæt af centrale rammer. For eksempel vil et billede har fire standard animation indstillinger, der omfatter " Scale ", " Rotation ", " Opacity " og " Position ". For at oprette en animation af billedet bevæger sig, ville de først klikke på " Tidslinje Navigator " og sæt den til starten af videoen. Klik på " Stopur " ikonet for at aktivere de centrale rammer og trække Timeline Navigator til slutningen af projektet. Flytter objektet i "Komposition vindue" til sin endelige sted . Den anden nøgle frame foretages automatisk og animationen kan blive fremvist ved at trykke på "Enter".