Gør dit eget 3D-modeller af dyr er ofte nødvendig , hvis du har brug for at udfylde et videospil med væsener . Realiseringen af et dyr i en 3D-modellering software som Milkshape eller Maya kan tage lidt tid afhængigt af detaljeringsgrad , du ønsker at sætte ind i modellen . Du kan bare sætte sammen nogle polygoner og give det en pels tekstur eller du kan tage det et skridt videre og gøre detaljer som hår og øjne . Ting du skal 3D modellering software
Billeder af animalsk
Pencil
skitseblok
Vis flere instruktioner
1
Place billeder af dyret at du ønsker at modellere omkring din arbejdsplads. Tape dem til væggen , kanten af skærmen og dit skrivebord. Tag de bedste fotos og opdele billedet i et gitter af en tomme af én tomme firkanter . Brug denne grid arbejde at visualisere afstande mellem centrale punkter , såsom mellem skulderleddet og det bagerste ben joint. Du skal have et billede til sideprofilen , ansigt og front på baggrund af dyret. Brug en lineal til at få nøjagtige nøgletal , men føler sig ikke bundet af de målinger , du er nødt kunstnerisk frihed til at fudge målingerne , hvis det passer dit spil eller cg film
2
Åbn dig 3d skabelse program og gøre . en ny fil . Start med at konstruere model fra basale polygoner. En cylinder til torsoen , et rektangel for hvert ben . Derefter opdele rektangel lemmer i antallet af samlinger , som du bliver nødt til at animere. Bare fordi et lem har en million punkter artikulation betyder ikke, du er nødt til at animere dem alle, lige nok at modellen passer til dit formål. Hvis du laver en særlig god lemmer model , klone og flip en legemsdel på den anden side for at spare tid . Huske på, hvor meget tid du har til din samlede projekt , og hvis denne model er en smule player , ikke bruger en masse tid på at arbejde på udseendet af hove eller andre videregående funktion
3. .
Skin modellen ved at sætte på en pels tekstur til polygoner. Din 3d modellering program vil komme med en grundlæggende en , eller du kan importere den ved at trække og slippe billedet på polygon , du ønsker at anvende det på . Gem model og så indarbejde det i din video game eller computergrafik film. Kør programmet , og se om det virker , og hvis det ser godt ud. Hvis ikke, åbne filen og omarbejde design , indtil det opfylder dine behov .