Adobe Flash CS3 understøtter mange måder at animere objekter , herunder " tweens " , der skaber visse typer bevægelser automatisk og ActionScript animationer skabt gennem programmering. Men for at animere tegnefilm , hvor figurer har flere bevægelige dele, såsom arme og ben , skal du bruge Flash mest basale form for animation, "frame -by- frame ". Med denne metode kan du animere dine karakterer ét billede ad gangen. Flash er frames ligner film - strimler rammer. De skaber en illusion af bevægelse ved at vise objekter i lidt forskellige positurer eller positioner , én ramme efter den anden i hurtig rækkefølge . Ting du skal
Adobe Flash CS3
Vis Flere Instruktioner
Animating Cartoon
1
Åbn en ny Flash FLA film : Klik på " File" i menuen bar og vælg " Ny". Dette åbner dialogboksen Nyt dokument . Klik på " Flash File ( ActionScript 3.0) ".
2
Import eller tegne det første billede af din tegneserie på scenen. Du kan oprette dine tegneserie frames i en ekstern tegneprogram , såsom Illustrator , eller bruge Flash tegning værktøjer til at tegne dem . Hver ramme i en animation kaldes et " stille ". Hver pose er en lille variation af den tidligere positur.
3
Højreklik på næste ramme i Timeline panelet og vælg " Indsæt tom Keyframe " fra flue -menu . En tom keyframe giver dig en tom scene for at skabe den næste pose .
4
Import eller tegne den næste pose på scenen , ændre stillingen smule. Hvad du gør her afhænger af den type af animation , du ønsker. Hvis din animation blot flytter et objekt fra et sted til et andet på scenen, flytte objektet lidt i den retning, du ønsker det at skifte . For at simulere bevægelsen af én eller flere kropsdele , flytte eller oprette en ny pose fra de dele af tegneseriefigur du vil animere .
5.
Fortsæt indsætte tomme keyframes og flytte og manipulere dine objekt i hver ramme , indtil du har fuldført animationssekvensen .
6
Test filmen ( klik på "Control " i menulinjen, og vælg "Test Movie "). Animationen skal spille ramme for ramme , ligesom du manipulerede det på tværs af scenen og tidslinje.