Flash-film anvendes typisk på internettet, hvilket er grunden til du måske ofte ønsker at bruge hyperlinks i din Flash arbejde. Herunder et link i Flash er hurtigt og nemt opnås ved hjælp af kun en lille mængde kode. Når du bruger " getURL " kommando , vil din Flash-film bruge webbrowseren til at hente en ny side. Der er forskellige muligheder for at overveje i forhold til , hvordan du bruger " getURL " i dine film , afhængigt af hvad du håber at opnå. Instruktioner
1
Opret din Flash-fil og tilføje eventuelle visuelle elementer , du har brug bruge tegneværktøjer . Hvis du vil " getURL " kommando til at udføre , når brugeren klikker på et objekt , skal du oprette dette ved hjælp af en af knapperne eller tegning din egen. Når du har dit link trukket , konvertere det til et symbol ved at trykke på "F8" eller vælge "Konverter til Symbol " fra "Rediger "-menuen. Vælg " Movie Klip " radio-knappen og giv din Symbol et navn. Klik på " OK" og give din Symbol et Instans navn ved at indtaste " link_mc " i " Egenskaber" panel " Instans Name" text- felt.
2
Indsæt ActionScript kode til at gøre dit link funktion. Opret et nyt lag i din Flash-fil og indtaste koden i det ved at vælge det og åbne " Actions " panel , skrive følgende : Hej
link_mc.onRelease = function () { getURL ( " http://www . linkdomain.com "," _blank "); };
Change webadressen passer til dine behov . Brug af " _blank " betyder, at forbindelsen vil blive åbnet i et nyt browservindue eller fane . Alternative værdier er " _top " for det aktuelle vindue på øverste niveau frame " _parent " for den aktuelle ramme moderselskab og " _self " for den aktuelle ramme vinduet.
3
Send og modtag data ved hjælp af "metode" parameter. Du kan bruge "få" og " post" metoder til dine webadresser ved at inkludere disse i din kode. Det bruges normalt til at sende eller modtage data mellem din Flash-film og server side scripts, som i dette eksempel : Hej
var myLoader_mc : MovieClip = _root.createEmptyMovieClip ( " myLoader_mc " _root.getNextHighestDepth ()); < br >
myLoader_mc.somedata = " lidt af data "
myLoader_mc.getURL ( " http://mydomain.com/my_server_side_script.php ", " _blank" , "GET "); < br >
4
Use " getURL " til e-mail . Du kan medtage et "mailto " link i din Flash arbejde ved hjælp af " getURL " efter følgende syntaks : Hej
link_mc.onRelease = function ()
{ getURL ( "mailto : nogen @ theirdomain . com "); };
Dette udfører på samme måde som en" mailto "-link inkluderet i HTML, og vil åbne brugerens standard e-mail -program , når der klikkes
5
. Brug " getURL " for at ringe JavaScript. Du kan kalde JavaScript-funktioner fra din Flash-koden , og de vil arbejde på det grundlag , at din Flash-film kører indefra i et browservindue. Brug følgende syntaks : Hej
link_mc.onRelease = function ()
{ getURL ( " javascript: alert (' Jeg blev åbnet fra Flash' )"); };
< p > på den måde giver den " getURL " kommando en grænseflade mellem din Flash-film og JavaScript kører inden for det indeholder webbrowseren.