Maya er en af de mest udbredte 3D-modellering og animation applikationer. Markedsføres af Autodesk, har det været brugt i utallige bevægelser billeder , tv-shows og videospil. Quest 3D er et program, der bruges til at skabe real -time 3D-applikationer . Mange af dets brugere gerne skabe de modeller, de vil bruge i Quest 3D ved hjælp af Maya. En af de vanskeligheder, de bruges til ansigt var at finde en plug-in , der kunne omdanne de Maya scener ind i noget, Quest 3D kunne importere. Men med oprettelsen af DirectX 3D-format og dets integration i begge programmer , blev det ganske simpelt at flytte Maya modeller i Quest 3D. Instruktioner
1
Åbn Maya. Vælg "File " i menuen og vælg " Åbn". I den dialogboks , der vises , find en scene, du ønsker at eksportere og åbne det.
2
Vælg " File" i menuen og vælg " Eksporter". Vælg " DirectX " som filtype og gemme filen. Luk Maya.
3
Open Quest 3D. Vælg "File " i menuen og vælg " Import". I den dialogboks , der vises , skal du finde den fil, du eksporterede fra Maya og vælg det. Gå med standardindstillingerne , og klik "OK". Mayaerne scene vil nu blive importeret.