Siden Macromedia Flash udnytter en computers CPU til at håndtere animationer, beregninger og andre processer inden for en Flash- fil, kan dette undertiden resultere i CPU-forbrug stiger til unormale niveauer . Dette kan igen få en negativ indvirkning på CPU ydeevne. Frame Rate
Når Flash-fil frame rate går over 18 frames per sekund, kan det resultere i høje CPU-forbrug . Atten frames per sekund betyder, at Flash-animation vil spille 18 stillbilleder i hurtig rækkefølge per sekund. Brug lavere frame rates på ingen måde forringe visuel ydeevne og kan varmt anbefales.
Tilfældige frembragte hændelser
Når Actionscript er indstillet til at generere tilfældige effekter som regn eller sne kan CPU-forbruget også gå op . Nært relateret til dette er at have animerede sekvenser , der kører oven på importeret grafik som JPEG-filer. Disse vil også have en negativ indvirkning på CPU-forbrug .
Solutions
Begræns mængden af math - baserede animationer og skære ned på brugen af looping funktioner hjælp Actionscript . Brug Jobliste til at overvåge din Shock Wave fil ( SWF ), mens du foretager ændringer , indtil CPU-forbrug falder til acceptable niveauer. Du kan bruge "Performance " fanen på opgaven Manager til at kontrollere CPU-forbruget niveau . Alt over 70 procent for Flash skik er uacceptabelt.