Fra streaming audio og video til alle funktioner hjemmesider med blændende grafik og animation , Flash er en alsidig og i stand program til internettet. Et interessant , men alligevel mindre udnyttede , feature af Flash er dens evne til at skabe online meningsmålinger hjælp af interne og eksterne scripting til at holde styr på totaler. Flash - skabte meningsmålinger kan være så smuk og interaktiv , som du kan forestille dig , eller som almindelig og enkel som du har brug for . Oprettelse af en " besparelse " meningsmåling i Flash kræver viden om en ekstern scriptkode , såsom PHP . Instruktioner
Design Visual Elements
1
Vælg Oval Tool på værktøjslinjen og bruge den til at tegne en enkelt cirkel på scenen , som vil blive brugt til knapperne. Du kan ændre fyld og line farver indtil det er den størrelse, du ønsker det.
2
Vælg cirklen du har tegnet på scenen , og tryk på "F8" for at gøre det til en MovieClip symbol. Navngiv symbolet "knappen ".
3
Hold " CTRL "-tasten på tastaturet , mens du trækker en anden kopi af knappen væk fra den første . Tilpasse sin position på scenen under den første.
4
Med den anden knap stadig er markeret, i Properties Inspector , give den en instans navnet " btn2 ". Vælg derefter den første knap og give den en instans navnet " btn1 . "
5
Vælg tekstværktøjet på værktøjslinjen, og klik på scenen ved siden af din første knap og skrive teksten på din første meningsmåling valg, såsom "Nej jeg er ikke enig " eller "Jeg tror, han skulle træde tilbage ", eller hvad du vil, som kunne være så simpelt som "Ja". Formatere teksten farve og størrelse på den ønskede måde . Gør det samme for at oprette tekst til den anden knap under det.
6
Brug tekstfeltet for at skrive dit spørgsmål til meningsmåling over din første knap . Formater efter behov, holde sig for øje , at der på hjemmesider, meningsmålinger generelt fylder meget lidt plads.
7
Højreklik på rammen - to i tidslinjen og vælg " Indsæt Keyframe ". Slet dine knapper fra scenen. I tekstfeltet hvor du har din meningsmåling spørgsmål , skriv det til at sige noget passende som " De nuværende resultater er ... "
8
Indsæt en ny tekstboks på scenen , hvor din første knap var , skal du markere den og brug Properties Inspector at gøre det en "dynamisk " tekstfeltet. I Properties Inspector giver dette tekstfelt et tilfælde navnet " txt1 ". Gør det samme for en anden tekstfelt undtagen give den en instans navnet " txt2 ".
Tilsæt ActionScript
9
Vælg den første keyframe i din film , og tryk " F9 " for at åbne panelet Handlinger . Indsæt følgende kode : Hej
stop ( ),
btn1.onRelease = release1 ,
btn2.onRelease = release2 ,
10
Nedenfor at tilføje denne kode , tilføjer så mange nye variable linjer , som du har brug for at for hver enkelt indstilling i din afstemning : Hej
var option1 : Antal = 0;
var option2 : Antal = 0; < br >
11
sidst indsæt koden nedenfor for at give dine knapper instruktionerne , de skal følge , når de har været klikket - Tilføjelse 1 til den variabel, du har tildelt til det og gå til næste ramme , hvor resultaterne vil blive vist : Hej
funktion release1 () {
option1 + = 1;
gotoAndStop (2),
} < br >
funktion release2 () {
option2 + = 1;
gotoAndStop (2),
}
12
Venstre -klik på keyframe 2 i Timeline og tryk på " F9 " for at åbne panelet Actions , hvis den ikke allerede er åben. Indsæt følgende kode : Hej
txt1.text = option1 ,
txt2.text = option2 ,