En af de nemmeste ting at gøre i Flash CS3 er at skabe en brugerdefineret markør. Dette er et simpelt trick , der gør det muligt for markøren for at skifte til uanset formen er ønsket ved at bruge et par linjer af ActionScript 3.0 , programmeringssprog, der anvendes i Flash CS3. For at skabe en brugerdefineret markør , vil man nødt til først at forberede Flash side , ellers kendt som FLA-filen , samt skabe markøren form. Det andet trin er at skrive ActionScript kode, der skal bruges til at aktivere markøren på skærmen . Instruktioner
markøren og FLA
1
Opret en ny Flash-fil ved at affyre din Flash CS3 program.
2
Vælg " Flash-fil ( ActionScript 3.0) "under " Opret ny "menuen.
3
Angiv størrelse og baggrundsfarve under " Egenskaber "fanen placeret under den store scene. Filmen dimensioner vil bestemme det område, hvor den brugerdefinerede cursor bliver synlig. Bestem på forhånd størrelsen af din Flash-applikation , før du disse værdier.
4
Omdøb laget til " Mouse" på tidslinjen placeret over den store scene.
5
Klik på det første billede af " Mouse" lag.
6
Tegn markøren form med tegneværktøjerne placeret på venstre side af den store scene. Prøv at tegne en figur , der har et punkt på det øverste venstre hjørne for nem manipulation.
7
Vælg trukket form og tryk på F8 .
8
Indstil det ønskede navn under afsnittet "Navn" .
9
Indstil symbolet "type " til " Movie klip ".
10
Indstil "Registrering" peger på det øverste venstre hjørne . Generelt dette er standard placering og peger på , hvor museklik vil blive placeret .
11
Vælg filmklip på de vigtigste scenen igen og sæt " Instans Name" placeret under " Egenskaber" fanen i bunden af den store scene . I dette tilfælde vil vi indstille den til " cursor_mc ".
ActionScript -kode
12
Højreklik på " Mouse" lag og vælg " Nyt lag . "
13
Name det nye lag "Handlinger ".
14
Klik på det første billede af " Actions " lag og trykke på F8 . Dette bringer op " ActionScript " panel
15
Angiv koden nedenfor : Hej
Mouse.hide (); Cursor_mc.startDrag (sand ),
16. .
Test filmen ved at trykke "Ctrl" + "Enter".