3D Studio Max er et software-værktøj , der giver digitale kunstnere til at skabe animationer. Brug 3D Studio Max , kan du håndtere alle stadier af animation skabelse, fra oprettelsen af en model af ethvert objekt tænkelige, at flytte den model gennem en scene. I den proces kan du anvende en række forskellige teksturer sammen med komplekse belysning til modellen for et mere realistisk udseende . Instruktioner
1
Opret et storyboard af din animation idé. Ved hjælp af en række kasser på et stykke papir , trække ud vigtigste øjeblikke i din animation . Medtag de modeller, der anvendes i animation , såsom personer og genstande , også den aktivitet, der foregår i løbet af din animation.
2
Opret modeller til brug i din animation ved hjælp af modelværktøjer , der indgår i 3D Studio Max.
3
Brug box modellering. Vælg en visning vindue i programmet , såsom " Top" view ved at højreklikke på vinduet . Vælg fanen til højre for vinduer, der har en bold på den for at åbne " Standard primitiver " panel . Klik på boksen mærket " Box ", og derefter tegne en boks i din visning ved at klikke i vinduet og trække musen til den ønskede form . Højreklik på boksen for at åbne modify menuen. Vælg " polygoner " i den nye menu til at ændre kassen i flere bevægelige punkter. Vælg et punkt ved hjælp af musen og flytte den i alle retninger for at ændre formen af kassen. Gentag processen ved hjælp af enhver form til at skabe komplekse modeller.
4
Påfør et materiale til din model til at tilføje farve og tekstur. Materialer er teksturer af objekter , såsom mursten , guld eller krom , du sted på overfladen af en model til at skabe en hud på den model, der gør modellen synes at være fremstillet af dette materiale . Klik på " Renderer " menuen øverst på programmet og derefter rulle ned og vælge " Material Editor " for at åbne Material Editor vinduet. Klik på fanen i editoren mærket " Standard " for at vælge en af de standard 3D Studio Max materialer. Vælg et materiale fra " Skabeloner " fanen. Klik på kuglen i Material Editor , der har skiftet farve til din valgte materiale farve og derefter klikke på modellen i viewport . Vælg " Tildel til objekt" at anvende materialet til din model.
5.
Påfør et enkelt lys til din scene ved at klikke på fanen til højre , der ligner en lampe. Vælg "Target Direct" og klik på et område af dit view port for at placere lys. Vælg lysets retning ved at flytte musen i den retning, hvor du vil have lys til at skinne , og klik derefter på musen til at placere lyset .
6
Animer din scene ved at klikke på højre pil i rammen counter viser 0/100 på bunden af din visning porte til at rykke animationen én ramme . Flyt din model lidt i alle retninger for at give animation. Gentag denne proces for fremgang og flytte model til at skabe en kontinuerlig animation. Tryk på play-knappen i bunden af programmets skærmen for at spille gennem animationen for at lede efter justering behov.
7
Render scenen for at oprette en fil af den scene, bygget i de tidligere stadier . Vælg " Rendering "-menuen fra toppen af skærmen, og derefter rulle ned og vælge " Render " mulighed for at åbne Render Scene "værktøjskasse . Vælg" Render "knappen nederst for at oprette et vindue med din færdige scene. Gem din scene ved at vælge menuen "Filer" og derefter rulle ned og vælge "Gem" .