Uden Actionscript , ville Flash-animationer ikke tillade niveau af interaktivitet , at denne ansøgning føjer til flash film , bannere og animationer. For eksempel en film ville løkke uendelige uden nogle Actionscript at stoppe det. Denne funktion kan du også styre en film på bestemte måder , ligesom indlæse en film fra en ekstern placering. Filmklip Properties
Alle film har en indledende tilstand , der kan etableres ved at indstille variabler. For eksempel for at skjule en film fra den oprindelige tilstand er " _visible " ActionScript ejendom, der anvendes , og kan indstilles til enten en "sand" eller "falsk " tilstand. Ejendomme og variabler initialiseres i første frame af filmen , eller de kan være knyttet til et objekt handling. Målet stien fortæller Actionscript filmklippet placering. Den " _root " ejendom refererer til de vigtigste tidslinjen og er den absolutte sti , der giver den fuldstændige sti til filmklip.
Skrivning Expressions og Udtalelser Actionscript
udtryk i Actionscript vurderes at producere enkeltværdier . Udtrykket " minAlder + 17" udføres ved at have Actionscript tilføje værdien af " minAlder " variable til 17 for at producere en enkelt værdi .
Erklæringer i Actionscript skabe logik flow i flash film . De tre vigtigste indsatsområder anvendte udsagn er : "Hvis ", " else" og " ellers hvis " udsagn. Den "hvis" erklæring checker en betingelse for at være enten sand eller falsk , de " ellers " erklæring kører en række tiltag , hvis "hvis" betingelse er opfyldt, og " ellers hvis " erklæring kontrollerer for en anden betingelse for at udføre et andet sæt handlinger. En prøve betinget redegørelse ville se ud : Hej
On (release) {if ( <" betingelse er sand ) { } else ( ) }}
funktioner i ActionScript
funktioner er scripts af genanvendelige kode . Når erklæret , kan de ' hedder' fra hvor som helst inden for Actionscript kode . Normalt er funktioner erklæret den første film frame funktioner tager format: .
funktion RunThisScript ( Tutorial ) {
p Hvis ( <" betingelse er sand ) { } else (< udføre dette i stedet > ) }}
Tilføjelse og Controlling lyd i Actionscript
Importerede lyde i Macromedia Flash kan anvendes direkte på knapper og deres stater , via eksterne filer eller andre betyder. Actionscript kode med en sammenkædning identifikator fra biblioteket ville se sådan ud : Hej
Action.onPress = function () { newSound = new Sound (); newSound.attachSound ( " Jazz ") newSound.start (); }
at styre lyden i interface, bruge ' Sound klasse ' for at skabe interessante og dramatiske effekter.