Du kan bruge videospil sprites til at skabe Flash-film med berømte videospil tegn i hovedrollerne eller blot for at sætte grafik ind i din Flash-film uden at skabe dem selv. Selv om der er uendelige muligheder for, hvad slags film , du kan gøre , de grundlæggende principper for at gøre sprite -baserede Flash-film er forholdsvis ligetil . Ting du skal
Sprite billeder
Billedredigering software
Adobe Flash
Vis Flere Instruktioner
1
Opnå de videospil sprites . Mange videospil sprite databaser er tilgængelige online (se Yderligere ressourcer ) .
2
Videogame sprites ofte kommer i "ark " , der indeholder forskellige billeder eller udgør af samme karakter. For at bruge disse sprites i din Flash-film, skal du "skære op" sprite ark i separate billeder . Brug et billedredigeringsprogram til at skære hver enkelt billede, du vil bruge, og gem hvert billede som sin egen fil . Gratis billedredigering programmer, såsom Picasa eller PhotoScape , er til rådighed for dowload (se Yderligere ressourcer ) .
3
Åbn Adobe Flash og åbne et nyt vindue . Åbn menuen "Filer" , klik på " Import ", og klik på " Importer til bibliotek ". Importer sprites , du vil bruge.
4
Før du begynder at oprette animationen , skal du åbne det første billede , du vil bruge, og vælg den. Åbn "Rediger "-menuen , klik på " Bitmap " og klik på " Trace bitmap. " Skift indstillinger for "Very tight " og sæt både farve tærskel og de mindste areal til 1. . Nu bruge " Trace Bitmap "-funktionen til at fjerne sprite ark baggrund. Denne proces skal gentages med hvert sprite du trækker på scenen .
5.
Træk den første Sprite på scenen og placer det , hvor du ønsker det skal være . Klik videre 05:57 rammer, afhængigt af hvor hurtigt du vil have billedet til at bevæge sig . Tryk på F6 knappen og vælge nøgle ramme. Slet den første sprite fra denne centrale ramme.
6
Træk den næste sprite du ønsker at bruge på scenen , og line det op med den første sprite . Du kan tjekke sin præcise placering i "Egenskaber " fanen. Fortsæt denne proces , så længe du ønsker denne særlige animation til at holde. Når du har gennemført din animation, gemme projektet .