Ved starten et projekt i Maya grafik software , du ofte nødt til at bruge reference billeder , der giver rette proportioner og lade 3D- kunstner til at nå frem til en ligevægt med visionen om begrebet designer. Placeringen af billedet fly er et afgørende skridt i at nå dine mål som en kollaborativ kunstner. Reference-
Referencer til din model kan komme gennem fotografier eller kunstneres tegninger , kaldet ortografiske projektioner. For at nå den mest nøjagtige gengivelse af din reference , bør du have mindst en forside , en side og en tre - kvart visning på dit motiv . De skal være fri for illustrative flair, og har intet perspektiv , hvis muligt.
Billeder
Foto henvisning bør skudt med en lang linse , men ikke zoome ind på din model. Det hjælper med at fjerne perspektiv , hvilket kan warp dit billede til modellering . Belysningen skal være informativ , og du ønsker at se detaljerne i formularen. For eksempel, hvis du modellere et menneske indikatorer såsom en skygge under brystkassen eller kurven for lys omkring en muskel hjælpe med at bestemme sammenhængen mellem billederne og informere dine modellering beslutninger.
< br > Orthographics
Ortografiske fremskrivninger er en kunstners simpel gengivelse af emnet : isolere emnet fra uvedkommende oplysninger (såsom stilistisk rendering og skygger ), der gør meget for at informere kunstner hvordan formen relaterer til linjerne på siden. Hvis du tegner din egen ortografiske projektioner , bør de være i en neutral visning. Leonardo Da Vincis "Den Vitruvianske Mand " tegning er et godt eksempel. Det vil gøre processen med animation og rigning meget lettere, og vil give dig mulighed for at arbejde på de finere detaljer , uden at modellen komme i vejen.
Klargøring Billede
Åbn dine billeder i et program, der giver herskere, som Adobe Photoshop. Vælg funktioner, der ikke tilbøjelige til bevægelse, såsom den yderste kant af øjet og navlen, at line op dine billeder. Må ikke haste denne del af processen. Jo mere præcist du line up dine billeder , jo lettere er det at matche reference som du model.
Place Your Image
Inden Maya , find billedplanet vinduets menu . Vælg "Se ", og klik derefter på "Image Plane ", og på "Importer billede. " Find dit billede på harddisken og tryk "Open" , billedet skal vises i din opfattelse box
Justér dit billede
Open din " Attribut Editor" in. Maya og justere dit billede, så midten af din forfra står i centrum af nettet. Gitteret vil blive tilsløret først ved billedplanet . Tjek oprindelsen Axis HUD nederst til venstre på din opfattelse feltet for at afgøre , hvilken retning at skubbe din billedplanet tværs for at placere det bag gitteret. Dette skulle resultere i en negativ "Center Z" værdi, hvis du bruger standard forfra . Gentag denne proces for den side og alle andre reference billeder , du måtte have , såsom top (normalt for firbenede eller produkter /rekvisitter ) .
Pas
p Hvis du bemærker brutto paradoksproblemer på et billede, du har brugt meget tid foring op , kan " Bredde" og " Højde " indstillinger være at skyde skylden . For at kontrollere , åbne din "Image Plane " og derefter klikke på " View " og derefter "Image Plane " og derefter " billedplan attributter " og "Image Plane " igen. Dette automatisk bringer din attribut editor til billedplanet . Rul ned til " Placement Extras " underafdeling , og noterer din " Bredde" og " Højde " værdier for at sikre, at de er nøjagtig de samme for hver billedplanet du plads.