historie 3D computer animation kan spores fra start til kommerciel brug. Først skal vi se, hvor det blev udtænkt , og derefter hvordan det til sidst endte i vores dagligdag . Første optræden .
Selvom der er mange bidragydere til computer animation , er 3D -animation ofte tilskrives William Fetter . William Fetter arbejdede for Boeing i 1960'erne ved hjælp af computere til at animere og designe visse modeller. Et af hans projekter involverede gør , hvad der kom til at blive kendt som "The Boeing Man". Det var en tre - dimensionel repræsentation af det menneskelige legeme . Det var dengang, Fetter opfandt udtrykket " computergrafik. "
First kommerciel brug.
En række år senere, i 1976 , populariseret Ed Catmull og Fred Parke brugen af 3D computergrafik og animation , når de brugte det i en film kaldet " Futureworld ". I filmen et menneskeligt ansigt og hånd blev animeret ved hjælp af teknologi til visuelt tilføje en futuristisk føler til filmen . Siden da teknikken er blevet brugt i mange film , og er blevet en standard inden for film , tv og video -spil.
Along kom Star Wars !
snart efter " Futureworld , " verdens blev introduceret til "Star Wars Episode IV: . A New Hope " Der instruktøren George Lucas anvendt 3D-grafik til ikke blot forbedre atmosfæren af filmen , men som en integreret del af hele filmen . Dette fremdrives " special effects " i biografen til nye højder. Den enorme succes "Star Wars " ville føre filmfolk til at stole stærkt af animation, især 3D-animation.
Major popularitet shift
"Toy Story ", den første funktion længde 3D animerede film havde premiere i 1995. Den længe ventede film brød box office optegnelser og sikrede, at 3D-animation ville være et dagligt syn i den filmiske community for de kommende årtier.
3D dag
Siden "Toy Story, "teknologi har avancerede 3D-animation til at blive en daglig del af den amerikanske livsstil . Det kan ses overalt fra videospil til internet -annoncer. Det kan endda være skabt ved hjælp let tilgængelige software.