Der er fem måder at opnå sejr , når man spiller Civilization V. Du kan besejre dine modstandere ved at vise dygtighed i kultur, videnskab eller diplomati eller ved at erobre fjendens hovedstad. Du kan også vinde spillet ved at have flest point efter en tildelte tid. Hver sejr tilstand kan fravælges i starten af spillet , så du kan fokusere på din favorit spillestil . Kultur
En kulturel sejr kræver, at du være den første civilisation til at bygge Utopia Project vidunder. Du vil kun være i stand til at begynde at bygge vidunderet når du har udfyldt fem kultur politik. Spillere forsøger at vinde via kulturel succes vil tilbringe det meste af deres ressourcer på fredelige midler , såsom at bygge vidundere og voksende deres imperium .
Diplomacy
For at vinde via diplomati, skal spilleren modtage et flertal i FN, efter at spekulerer er blevet bygget . Stemmer fra bystater og andre civilisationer feltet mod alt og hver civilisation kan stemme for sig selv, hvis det ønskes. Imperiet , der bygger FN wonder får en ekstra stemme føjet til sin alt. Diplomatiske sejre kan enten tjent gennem generøs og fredelige lederskab eller ved massing nok ressourcer til at bestikke bystater .
Science
vinde spillet via science rute kræver, at spilleren til at være den første imperium til at sende mennesket ud i rummet. Videnskabelig forskning point kan blive brugt på at opbygge raket dele, som skal kombineres sammen for at samle det færdige rumskib . Raketten skal opsendes fra spillerens hovedstad. Da raketten består af flere dele , der har mange byer i dit imperium kan fremskynde produktionen og hjælpe dig med at opnå sejr før.
Domination
Domination er en krig -baserede sejr tilstand, der kræver dig at overmande dine modstandere gennem militær magt . Du vil vinde spillet, hvis du er den sidste tilbageværende spiller i kontrol over deres oprindelige hovedstad. Hovedstæder fanget af andre spillere stadig tælles som tabt , så det er muligt, at du kun kan få brug for at fange én by for at lykkes . Du er stadig i stand til at vinde via andre metoder , selvom din hovedstad er fanget .
Time
En tid sejr kan opnås ved at være den højest scorende Civilization på enden af en forudbestemt længde af tid . Standarden slutdato for en tid sejr er 2050 , selv om dette kan tilpasses , når du starter et nyt spil. Point for forskellige årsager , herunder mængde af territorium ejet, guld og ressourcer påløbne og teknologier udforsket. Samlede score er også påvirket af antallet af byggede undere og overordnede militære styrke.