Simulationsspil muligt for spillerne at opleve situationer og realiteter , som ofte er udenlandsk eller fjernet fra spillerens normale liv . Mens simuleringer spil kan inspirere til kreativ tanke om de scenarier, de repræsenterer, de undlader at fange nuance af situationen , ofte forlader spillerne forvirret om virkeligheden af de situationer , de arbejder for at genskabe . Forenkle vanskelige begreber
Simulationsspil replikerer elementer i en mere vanskelig situation , så spillerne til at studere og nyde de replikeret elementer. Mens spillerne ville kræve års træning og uddannelse at opleve den virkelige situationer fysisk, den forenklede version er noget, de kan opleve og nyde. For eksempel tillader en flyvning simulation spil spillere at nyde oplevelsen af at flyve et fly, se sceneri af verdens forbipasserende , der arbejder kontrolforanstaltninger svarer til dem i en rigtig fly og vender nogle af de mock udfordringer indbygget i systemet , uden at bruge år tjener et pilotcertifikat .
Impossible Experience
Nogle oplevelser er alt for fantastisk eller umuligt for en person at nyde fysisk, såsom flyve et rumskib i rummet, genskabe et historisk krig eller at redde verden fra en angribende fremmede arter. Simulation spil tillader spillere at nyde disse elementer i en spændende og underholdende spil , selv om disse situationer er umulige at genskabe fysisk. Disse erfaringer kan ophidse spillerens fantasi, som de står over for udfordringer og situationer umuligt at stå uden for disse simulationsspil .
Følelsesmæssig og intuitiv oplevelse
simulationsspil miljø kan give action, eventyr og væsentlige oplysninger om en bred vifte af miljøer , men den undlader at give et præcist følelsesmæssige eller intuitive hensyn til disse situationer. Som et eksempel kan genskabe en historisk krig scenario tillader spillere at visualisere vigtige kampe fra historien , men disse spillere kan aldrig forstå de følelsesmæssige konsekvenser af soldaterne på banen eller få en intuitiv forståelse af virkeligheden i kampen. Spillere er efterladt uundgåeligt bag en kognitiv barriere minde dem om, at hvis de ikke , kan de spille scenariet igen, når virkeligheden af den historiske krigen var langt mere alvorlige.
Oversimplificering
for at give en sjov og spændende simulationsspil , er nogle elementer fjernet fra scenarierne for at undgå kedsomhed eller overcomplication . Ved at fjerne disse elementer , undgå spillerne vender nogle af de barske realiteter i scenarierne , og derved få et mindre realistisk højde for situationen. For eksempel, i den historiske krig simulation spillere undgår følelsen af udgifter dage marcherer til krigen rationering forsyninger og udvikle venskaber med andre soldater . Resultatet er en uægte oplevelse , efterlader spillerne med en mindre realistisk vision af den faktiske scenario.